Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juhi Elari Kasemetsa sõnul on turvavöö õnnetuse korral kõige olulisem juhi ja reisijate kaitsja. „Kõik autos olevad täiendavad turvaseadmed on mõeldud töötama nii, et turvavöö hoiab inimest istmes. Seega nullib lahtine vöö ka nende kaitsvad omadused,“ rääkis Kasemets pressiteates.

Kõige paremini töötab õigesti kinnitatud turvavöö. Auto kolmepunkti turvavöö ülemine haru peab kulgema üle õla diagonaalis vaagnani ning alumine üle vaagna ja reite ülaosa, mitte üle kõhu. Vöö peab olema võimalikult keha ligidal ega tohi olla keerdus.

Peale kinnitamist tuleb turvavöö täiendavalt veel pingutada, tõmmates diagonaalharu tugevasti ülespoole. Turvavöö ei tohi kulgeda kaenla alt ja selle ülemine kinnituspunkt peab olema reguleeritud õigele kõrgusele, jäädes õlanukist pisut ülespoole.

Maanteeameti uuringu kohaselt on esiistmel turvavöö kinnitamine enamikule juhtidele tavapäraseks rutiiniks. Tagaistmel turvavöö kinnitamine on viimasel kuuel aastal pidevalt kasvanud ning üheksa inimest kümnest kinnitab turvavöö ka tagaistmel. Üha enam inimesi põhjendab turvavöö kinnitamist just turvalisuse ja suurema ohutusega ning 93% vastanutest teavad turvavöö mitte kinnitamisega kaasnevaid ohte.

Politsei on käesoleval aastal avastanud 7275 lahtise turvavööga juhti või sõitjat ning nende hulgas on 830 juhul tegemist juba korduva sarnase juhtumiga. Laste turvavarustuse kasutamata jätmist on avastatud 338 juhul.

Sel nädalal on turvavarustuse kasutamine politsei kõrgendatud tähelepanu all kogu Euroopas.