"Joobes ja tumedates riietes helkurita jalakäija võimalused vältida kokkupõrget vastutuleva autoga on tema aeglase reaktsioonivõime tõttu pea olematud. Selline jalakäija mängib elu ja surma peale," viitas Lõuna prefektuuri patrulli- ja liiklusjärelevalvetalituse juht Alvar Pähkel.

Samuti väärib Pähkeli sõnul tähelepanu õnnetuses osalenute varasem politseile teadaolev käitumismuster. Nii on õnnetuses hukkunud jalakäija varasemalt osalenud nii rattal kui jalgsi liikluses ajal, mil ta oli samuti alkoholi mõju all. Autojuhi on politsei tabanud varasemalt kahel korral kiirusületamiselt.

Teel liikunud jalakäija kandis tumedaid riideid ja tal puudus helkur või muu valgusallikas, mis oleks võinud teda autojuhile paremini märgatavaks teha.

"Politsei kutsub kõiki üles märkama kaasliiklejaid, kelle märgatavalt riskeeriv käitumine liikluses võib viia traagiliste tagajärgedeni. Nii võib igaüks näiteks juhatada jalakäija sõiduteest ohutumasse kaugusesse, uurida tema helkuri olemasolu kohta ning joobekahtluse korral kutsuda politsei, kes jalakäiale kaineks saamiseni turvalist ööbimiskohta kambris pakub. Teinekord sellest piisab, et kellegi elu päästa," selgitas Alvar Pähkel.

Tänavu on liiklusõnnetustes hukkunud 13 inimest, mullu samal perioodil oli hukkunuid ühe võrra enam ehk 14 inimest.

1. märtsil kella 19.47 ajal juhtus liiklusõnnetus Tartumaal Tähtvere vallas Rõhu külas. Esialgsetel andmetel sõitis BMW-d juhtinud 22-aastane mees Viljandist Tartu suunas, kui märkas vahetult enne kokkupõrget sõiduteel liikumas jalakäijat. Autojuhil ei õnnestunud sõidutee paremalt poolt telgjoone lähedale jõudnud jalakäijaga kokkupõrget vältida. Kokkupõrkes BMW-ga sai sõiduteel olnud 50-aastane kohalik mees sedavõrd raskeid vigastusi, et hukkus sündmuspaigal. Politsei selgitas, et autojuht oli kaine ning omas juhtimisõigust.

Jaga
Kommentaarid