Maanteeameti sõidukite registriosakonna peaspetsialist Märten Surva ütles Delfile, et liikluses kasutatav sõiduk (ka mootorratas) tuleb registreerida viie tööpäeva jooksul pärast Eestis kasutusele võtmist.

"Eestisse ajutiseks kasutamiseks toodud sõiduk registreeritakse tollideklaratsioonis märgitud tähtajani. Registreerimisele kuuluvad Eestis alaliselt elava, Eestis elamisloa või -õiguse saanud füüsilise ja Eestis registreeritud juriidilise isiku ning välismaa äriühingu filiaali poolt Eestis kasutusele võetavad sõidukid," sõnas Surva.

Surva sõnul toimub numbrimärgi vahetus mootorsõiduki või haagise Eestis registreerimisel. Kui sõiduk registreeritakse Eestis esimest korda, teeb maanteeamet sellele registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli. Kui sõiduk on liikluskõlbulik ning vajalikud dokumendid on olemas, registreeritakse sõiduk ning väljastatakse ka uus Eesti numbrimärk.

"Lühidalt öeldes peab Eesti kodaniku Eestis kasutusel oleval mootorsõidukil olema Eesti numbrimärk. Teemat käsitlevad liiklusseadus ning asjakohased määrused," lisas Surva.

Mitmed seaduserikkumised
Delfi kirjutas 22. aprillil, et kaks päeva varem kihutas lubadeta mootorrattur 200 km/h läbi Tallinna linna ignoreerides politsei peatumismärguannet. Lubadeta 22-aastast meest hakati Lauluväljaku kandis taga ajama, Narva maantee ja Vana-Kuuli ringristmikul saadi juht ning kaasreisija lõpuks kätte.

Lähenedes Narva maantee ja Vana-Kuuli ringristmikule pidurdas mootorratas manöövri sooritamiseks hoo maha ja patrull tegi otsuse mootorrattas teelt välja suruda. Ratast juhtis 22-aastane Andre, kel puudus vastava kategooria juhtimisõigus. Lisaks kukkus rattalt maha kaasreisija, 22-aastane naine. Mõlemad viidi tervisekontrolliks haiglasse.

Kesklinna politseijaoskonna patrullitalituse juhi Taavi Kirsi sõnul oli mootorratta väljasurumine väiksel kiirusel läbimõeldud otsus, millega hoiti ära tõsisem õnnetus. "Politsei sekkub otsustavalt, kui teel sõidab ligi 200km/h ja tahtlikult peatumismärguannet eirav juht, kes võib olla teistele ohtlik. Ülisuurel kiirusel toimunud avarii puhul oleks tõenäoline, et raskeid vigastusi oleks saanud nii mootorrattaga sõitnud noored kui ka juhuslikult teele sattunud inimesed."

Andre oli pärast kihutamist ja tabamist aga nördinud, et ta teelt välja rammiti. "Oli see ikka läbimõeldud manööver? Ma saan aru, kui oleksin sõitnud üksi. Mul oli tagaistmel tagaajamisega väga kaudselt seotud naine," selgitas mees.

Hiljem selgus veel, et 22-aastane Andre on ka varem karistatud liiklusrikkumiste eest. Politsei pressiesindaja sõnul eiras Andre eelmisel sügisel 50 km alas kiirusepiirangut ning ületas seda vähemalt 27 km/h. Toona oli tegemist väärteomenetlusega. Laupäeval kihutas mees aga mööda pealinna ringi juhiloata, politsei eest jõudis ta põgeneda 15 kilomeetrit enne kui ta ringristmikul aeglustades teelt välja rammiti.

Seaduserikkumiste jada täiendas ka mittelubatud numbrimärgiga sõitmine. Mehe mootorrattal oli nimelt USA numbrimärk, Eestis on aga kohustuslik registreerida välismaalt ostetud sõiduk ümber hiljemalt viie päeva jooksul.