Tallinnas juhtus esimene õnnetus elektrilise tõukerattaga, peaminister soovib suuremat reguleerimist

 (146)
Täiendatud! Tanel Kiik nõuab liiklusohutuse tagamist
Bolti uued tõukerattad
Foto on illustreerivFoto: Margus Pahv

Eile päeval juhtis Tallinnas Juhkentali tänaval alkoholijoobes 24-aastane mees elektritõukeratast, kuid et vältida kokkupõrget jalakäijaga, kukkus raskelt.

Politsei vahendas, et mees juhtis elektritõukeratast Segway ja et vältida kokkupõrget jalakäijaga, mees kukkus nii õnnetult, et ta vajas toimetamist Ida-Tallinna Keskhaiglasse. Täpsemad liiklusõnnetuse asjaolud on selgitamisel.

Politsei palub ühendust võtta jalakäijal, kes osales juhtumis ning õnnetuse pealtnägijatel. Helistada politsei kliendiinfo telefonil 612 3000 või saata e-kiri aadressile pohja.lmt@politsei.ee.

Prohvetlikult oli mõned tunnid enne teadet peaminister Jüri Ratas sotsiaalmeedias tõukerataste teemal sõna võtnud. Nimelt leidis ta, et elektriliste sõiduvahenditega seotud liiklusohutus vajab Eestis täiendavat reguleerimist.

"Sel suvel Tartus alguse saanud elektrijalgrataste rattaringlus ning Tallinna ja Pärnu elektritõukerataste laenutus on väga head algatused, millel on kindlasti suur tulevik. Loodetavasti tekib neid võimalusi veel ja ka teistesse Eesti linnadesse. Kerged elektrisõidukid on keskkonnasõbralikud, aitavad kaasa linnaelanike mobiilsusele ning on ka lihtsalt uuenduslik lähenemine.

Samas võib selliste sõidukite rohkus tänavatel ja kasutamise puudulik reguleerimine tuua kaasa probleeme, millega me peaksime tegelema, enne kui need suureks kujunevad. Nädala alguses Brüsselis jooksutiiru tehes nägin ka ise mitut elektritõukeratastega seotud liiklusohtlikku olukorda.

Seotud lood:

Vaadates maailma suurlinnade kogemusi, siis on regulatsioonide piiratus ning selliste jalg- ja tõukerataste arvukus toonud mitmel pool kaasa ohu sõitjatele endale ja teistele liiklejatele. Ratta laenutamisel ei tule sellega kaasa kiivrit, sõidetakse nii sõidu- kui kõnniteedel, ületatakse tänavaid, liigeldakse kiiresti nii autode kui jalakäijate vahel ja nii edasi. Paraku on sellega mujal maailmas kaasnenud ka palju õnnetusi ja surmajuhtumeid.

Mu hea ametikaaslane Karin viitas, et tubliks näiteks elektritõukeratastega seotud probleemidega tegelemisel on Pariisi linn. Seal kehtestati elektritõukeratastele kiirusepiirangud ning keelati nende parkimine kõnniteedel, kus need häirivad jalakäijate, lapsevankrite ja ratastoolide liikumist. Samuti soovitakse piirata nende arvukust ja kutsuda kampaaniate abil juhte üles kiivri kandmisele ja liikluses viisakale käitumisele. Sarnaseid samme on püüdnud astuda ka Brüsseli linn.

Ma usun siiralt, et ka meie peaksime Eestis neile võimalustele nii riigi kui omavalitsuste tasandil tõsiselt mõtlema, et hoida rataste kasutamine turvaline ning tagada kõigi liiklejate ohutus," kirjutas Ratas sotsiaalmeeediasse.

Ka sotsiaalminister Tanel Kiik võttis elektritõukerataste teemal sõna, rääkides valitsuse pressikonverentsil, et elektritõukerattad põhjustavad liiklusohtlikke olukordi.

"Usun, et Eesti riigis me peame leidma mõistliku tasakaalu, et uuenduslikke liiklusmeetodeid propageerida, aga tagatud peab olema kõikide liiklejate ohutus," sõnas Kiik. Ta rõhutas, et keskkonnasõbralikud lahendused on tervitatavad, aga igal uuendusel on teine külg, mis vajab sobitamist üleüldisesse liikluskultuuri.