Kontrollitud 23 sõidukist olid tehniliselt korras vaid kaheksa, teatas politsei- ja piirivalveameti (PPA) pressiesindaja Tuuli Härson.

Mõlemal päeval kontrolliti sõidukeid päevasel ajal nelja tunni jooksul ning peatähelepanu oli raskeveokitel, ent peatati ka sõiduautosid.

Operatsiooni käigus suunati seitse sõidukit erakorralisele ülevaatusele
ning kaheksale keelati liikluses osalemine koheselt.

Lisaks avastati üks alkoholi tarvitanud raskeveoki juht, kelle sõidukil olid väga halvas seisus rehvid ning veoettevõttel puudus ka tegevusluba. Samuti avastati üks juhtimisõiguseta autojuht.

Kehvas seisus rehvid

PPA liiklusbüroo komissar Jaanus Tentsi sõnul oli üks iseloomulikest probleemidest väga kehvas seisus rehvid.

„Väga paljudel juhtudel ei olnud tegemist mitte mustri kulumise, vaid koordi läbivate vigastustega ehk rehv oli traatideni kulunud. Avastasime ka veoki, mille rool kiilus manööverdamisel kinni ning ka ühe kütuselekkega ehk reaalses süttimisohus sõiduki. Väga palju oli ka puudulikult kinnitatuid või katmata koormaid. Halb üllatus oli vedaja, kelle sõiduki abiteljel puudus pidurisüsteem ning veok, mille esitelje piduriketas oli korrodeerunud, mis viitas selle mitte töötamisele,“ tõi Tents näiteid.

Tema sõnul on veok oma suuruse ja massi tõttu alati liikluses suurema ohu allikas ning tehniliste probleemidega kaasnevaid riske ei tohi alahinnata.

„Täna näeme väga tihti, kuidas veoki omanik teeb ohutuse arvelt kompromisse, soovides sõidukit kasutada minimaalsete kuludega ning veoki juht, kes kardab tööd kaotada, on sundolukorras,“ rääkis Tents.

Komissari sõnul aitaks probleemi lahendada paljudes riikides kehtiv regulatsioon, kus veoki omaniku vastutusele võtmine on sellistel juhtudel automaatne ega eelda tehnilise rikkega veoki juhtimise korralduse andmise tõendamist.

Politseioperatsioon toimus kahepäevase koolituse praktilise osana, kus Harjumaa piirkonnapolitseinikud õppisid veokite tehnilist seisukorda kontrollima.