PPA korrakaitsepolitseiosakonna komissar Riho Tänaku sõnul on regulaarse suurendatud jõududega liiklusjärelevalve eesmärk juhtidele ohutu sõidukiiruse valiku olulisust meelde tuletada.

"Asulavälistel teedel on ebaõige sõidukiiruse n.ö tüüpilisim tagajärg teelt välja sõitmine. Asula sees on kõige suurem sõidukiirusega seotud riskirühm jalakäijad. Sõidukiiruse valikust sõltub, kas juht jõuab ohu korral otsasõitu või kokkupõrget vältida ning kui ei, siis määrab just sõidukiirus õnnetuses osalejate vigastuste tõsiduse," ütles Tänak saadetud teates.

Eilse päeva jooksul avastati kokku 374 liikluseeskirja rikkumist, millest 339 olid lubatud sõidukiiruse ületamised. 168 juhti lisas lubatule 1-20 km/h, 162 juhti 21-40 km/h, 8 juhti 41-60 km/h ning üks juht sõitis lubatust kiiremini enam kui 61 km/h.

Liiklusõnnetuste analüüsid näitavad, et kiiruseületamine on üks sagedaseim liiklusõnnetust soodustav asjaolu või põhjus ning 36% inimkannatanutega liiklusõnnetustest juhtub just ebaõigelt valitud sõidukiiruse tõttu. Rahvusvaheliste liiklusuuringute kohaselt toob autojuhtide poolt keskmise sõidukiiruse alandamine 5 km/h võrra kaasa liiklusturvalisuse kasvu ja hukkunute arvu vähenemise ca 30%.

Maanteeameti 2011. aastal tehtud uuringu kohaselt ületavad juhid enda sõnul lubatud piirkiirust sageli. Linnadevahelistel teedel ületavad piirkiirust 89% vastanud meestest ja 83% vastanud naistest. Asulasisestel teedel ületavad enda sõnul piirkiirust 69% meesvastajatest ja 56% vastanud naistest.

Selle aasta esimese seitsme kuuga on politsei avastanud veidi enam kui 32 000 kiiruseületamist. Kiiruskaameratega fikseeritud rikkumiste kohta saadeti samal perioodil välja 23 889 trahviteadet.

Juulikuisel üle-eestilisel kontrollil avastati 340 kiiruseületajat.