Nooruk sõitis jalgrattal rongi ette, kapuuts silmil ja kõrvaklapid peas. Imekombel pääses ta eluga

 (106)
Nooruk sõitis jalgrattal rongi ette, kapuuts silmil ja kõrvaklapid peas. Imekombel pääses ta eluga
Foto: Politsei

Täna hommikul kella 9 paiku sai häirekeskus äreva teate Tartu linnas raudteeülesõidul juhtunud õnnetusest, kus jalgrattal liikunud nooruk sõitis jalakäijate ülekäigukohas ette vedurile.

Vedurilt löögi saanud rattur tegi õhulennu ning maandus umbes 15 meetri kaugusel. Rattal ülekäigukohta ületanud nooruk sai viga ning ta viidi haiglasse. Kuigi noormees peab nüüd mõne aja haiglaseinte vahel veetma, ei ole tema vigastused õnneks eluohtlikud.

Tartu jaoskonna piirkonnavanem Siim Linnard rääkis, et praegu teadaolevalt põikas rattal liikunud 17-aastane nooruk ületuskohale paigaldatud torupiiretest ja infotahvlitest mööda ning tuhines kõrvaklapid kõrvas ning kapuuts silmadele tõmmatult ümbrust tajumata otse rongiveduri suunas. „Kuigi vedurijuht lasi ootamatult raudteele ilmunud noorukile ka signaali ning tõmbas hädapidurit, ei suutnud ta rasket masinat sedavõrd kiirelt pidama saada ning noormees sai löögi veduri esinurgalt,“ kirjeldas Linnard. Ta lisas, et veduri esiosalt löögi saanud nooruk tegi arvestatava õhulennu ning maandus alles meetreid eemal rööbaste vahele. Piirkonnavanema sõnul sai noormees õnnetuses viga ning meedikud toimetasid ta haiglasse. „Õnneks ei ole tema vigastused eluohtlikud, kuid mõne aja peab nooruk siiski haiglaravil olema,“ täpsustas ta.

Linnard lisas, et raudteeületuskohale lähenedes tuleb alati olla tähelepanelik ning oma silmaga visuaalselt kontrollida, ega rongi tulemas pole ning alles siis seda hoolikalt paremale ja vasakule vaadates ületama asuda. „Visuaalse liikluse hindamisega sama tähtis on ka oskus liikluses kuulata ja tähele panna meid ümbritsevaid helisid. Juba algklassides õpetame me oma lastele, et me võime mistahes sõiduvahendi lähenemist peaaegu alati enne kuulda, kui näha ning nii talitades saame pea alati ohtu ennetada. Kahjuks näeme me aga iga päev jalakäijaid ja rattureid, kellel on liikluses osalesed kõrvaklapid peas. See on äärmiselt ohtlik, sest nii ei kuule, mis meie ümber toimub, mõtted on mujal ja seega ei saa reageerida ohuolukorrale ning nii võetaksegi liigeldes mõtlematuid riske,“ loetles Linnard.

Ta selgitas, et just täpselt nii jäi rattal liikunud noorukile märkamata ületuskohale paigaldatud infotahvel ja liikluskorraldusvahendid, mis keelasid ühtmoodi nii rattal kui ka klapid peas raudtee ületamise.