Laevakaptenil mõõdeti joove täna hommikul. Veeteede ameti pressiesindaja Malle Lõhmus ütles Delfile, et seda, kas on olemas võimalus, et kapten hakkas alkoholi pruukima alles pärast madalikule jäämist, näitab uurimine.

"Kuid, tõesti, tõenäoliselt jäi laev kinni siiski seetõttu, et kapten ei jõudnud õigel ajal pööret teha," lisas ta.

Inimesed õnnetuses kannatada ei saanud ja sündmuskohal merereostust ei ole, teatas Delfile piirivalveameti pressiesindaja Kaisa Pungas.

Kell 23.45 sai piirivalve teate, et Muuga sadamast 14,5 kilomeetri kaugusel Äksi saare lõunatipus on kümne meeskonnaliikmega kaubalaev madalikule sõitnud. Sündmuskohale suundusid Muuga sadama lootsikaater ja piirivalvelaev Pikker. Valmisolekus oli ka piirivalve helikopter.

Kaubalaeva meeskond ise raporteeris piirivalvele, et arstiabi nad ei vaja.

Norra lipu all sõitnud 80 meetri pikkune kaebalaev „Framnes“ oli teel Muuga sadamasse. Laev oli ballastis.

Piirivalvelaev Pikker hoidis alusel kogu öö silma peal. Varahommikul suundus olukorda kontrollima ka piirivalve reostustõrjelaev Kati. Piirivalvelaevad jäävad sündmuskohale olukorda jälgima ning on valmis võimaliku reostuse korral tegutsema.

Ilmastikuolud merel on head. Juhtunu asjaolude selgitamisega tegeleb veeteedeamet.