“Kui üldjuhul püütakse võltsides muuta sõiduki esmase registreerimise kuupäeva uuemaks, et näiliselt suurendada sõiduki turuväärtust, siis antud juhul muudeti sõiduk vanemaks, et pääseda üksikkinnitusega kaasnevatest kulutustest,” selgitas ARK tehnoosakonna tehnoülevaatuse talituse ekspert Ingemar Arusoo.

Alates 1. jaanuarist 1998. aastal esmaselt registreeritud M ja N kategooria sõidukite (sõidu- ja veoautod ning bussid) puhul on Eestis registreerimiseks vajalik sõidukile omistada riiklik tüübikinnitus. Kuna tegemist oli sõidukiga, mis oli toodetud müügiks väljaspool Euroopa Liitu ja siinsetele nõuetele vastavus ei olnud teada, oleks ta pidanud tüübikinnituse saamiseks läbima üksiksõiduki kinnituse protseduuri. See aga tähendab lisakulutusi enne sõiduki registreerimist.

Sõiduki esmase registreerimise kuupäeva võltsimise abi üritati pääseda üksiksõiduki kinnituse jaoks vajalike müra-, heitgaasi- ning piduritesti sooritamisest ning 3000-kroonisest riigilõivu maksmisest.

Registreerimistunnistuse võltsimiskahtluse tuvastasid ARK töötajad läinud reedel eriseadme abil ning juhtum anti edasiseks uurimiseks politseile.