16. augustil kella 22 paiku anti merevalvekeskusele teada, et jahtlaeva pardalt on umbes pool tundi tagasi merre kukkunud inimene. Alusel viibinud reisiseltskond koosnes kahest inimesest ja kõne teinud mehe teatel kukkus merre jahtlaeva kapten. Mehe sõnul puudusid tal oskused aluse juhtimiseks, aga ta ütles, et proovib jahti suunata tulede poole, mida eemalt näeb. Mõlemad mehed olid Soome vabariigi kodanikud, teatas Lääne prefektuuri pressiesindaja.

Mees ei osanud merevalvekeskusele täpsustada, kus ta hetkel asub või kuhu nad alusega teel olid. Merevalvekeskus tuvastas radarpildilt liikuva aluse Kärdlast umbes neli miili kirdes. Teatele reageerisid Kärdla politseijaoskonna merepäästjad ja vabatahtlikud.

Jahi teekond lõppes Kärdla sadama lähedal madalikul. Vabatahtlikud aitasid laeval olnud mehe kaldale ja Kärdla politseijaoskonna merepäästjad otsisid üle parda kukkunud kaptenit. Päästetud mehe sõnul kandis vette kukkunud kapten päästevesti. Keerulistest ilmastikolude tõttu lõpetati südaöö paiku kadunud mehe otsingud.

Kärdla politseijaoskonna juhi Aare Alliku sõnul pannakse merevalvekeskusega paika uus otsingute plaan ja tegevustega alustatakse esimesel võimalusel.

Vette kukkunud meest ei ole õnnestunud leida. Täna kella 9 ja 14 vahel otsisid teda Kärdla politseijaoskonna merepäästjad, vabatahtlikud ja päästjad. Otsingutele oli kaasatud ka PPA lennusalga helikopter, teatas politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja.

Selgunud on nii palju, et mehed olid alusega teel Hiiumaale, kus sooviti sadamas oodata ilma paranemist ja plaan oli täna jätkata reisi Hanko suunas. Esialgsete ütluste kohaselt kukkus kapten vette purjede kohendamisel. Rasked ilmastikuolud ei ole võimaldanud madalikule kinni jäänud alust veel sadamasse toimetada.

Lääne prefektuuri merepääste valdkonna koordineerija Karet Akkaja sõnul tuleb merel liiklemisel olla äärmiselt ettevaatlik ja pidada kinni kõigist ohutusnõuetest. „Oma võimeid ja oskusi tuleks igal merele minejal kriitiliselt hinnata. Kui ilm on kehv, on oluliselt turvalisem oodata sadamas ilmaolude paranemist, kui hakata ohtu panema enda või kaasreisijate elu ja tervist. Juhtunu valguses tuletame meelde, et merele minnes oleks hea, kui pardal oleks alati lisaks kaptenile veel vähemalt üks inimene, kes oskab alust hädaolukorras navigeerida või peatada,“ ütles Akkaja.