Maanteeameti koostatud tabeli järgi on kõige enam liiklusõnnetusi juhtunud just ristmikel, enamikes kirja pandud kohtades on kolme aasta jooksul olnud kolm kannatanuga õnnetust. Tabeli tipus on kõige lühemad teelõigud - kaks mainitut on vaid kümne meetri pikkused.

Tallinna piiril oleva tagasipöörde koha ja Karjaküla ristmiku järel on tabelis 2008.-2010. aasta õnnetusrikkaimate kohtadena Harku, Ülenurme ja Jälgimäe ristmik. Harku ja Jälgimäe ristmikul on nüüd foorid ja Ülenurme ristmikul ohutussaarega ülekäigukoht. Võib öelda, et enamikel tabelis olevatel ristmikel ja teelõikudel on nüüdseks parema ohutuse tarvis parandustöid tehtud.

Ainsa raudteeülesõiduna on nimekirjas Tõrvandi raudteeülesõidu ristmik, kuhu on püsti pandud kollase vilkuva tulega foor. Lisaks on see ja kaks Ülenurme ristmikku ja Tõrvandi ristmik plaanis Tartu ringtee ehituse käigus põhjalikult ümber ehitada.

Kaheksandal kohal on tabelis ainsa Lääne-Virumaa õnnetuste koondumiskohana Kaarli ristmik Sõmeru vallas Kaarli külas. Raplamaalt on tabelis Rapla Foodmarketi juures olev ristmik, mis on ümber ehitatud, Urge küla Urge ristmik ja Rapla linna teelõik Rapla kirikust jõeni, kus on kiriku juures nüüdseks ringristmik.

Järvamaal on samuti kolm õnnetuste rohkemat kohta: Paide piimakombinaadi ees, Roosna-Alliku vallas Kirissaare ristmikul ja Koeru vallas Kapu ristmikul. Kapu ristmik on nüüd ümber ehitatud ja seal on ka valgustusega ülekäigurada. Üks koht on tabelisse jõudnud Valga-, Võru- ja Pärnumaalt. Valgamaalt Tõrva linna keskel olev ristmik, Võrumaalt Lümatu küla Vaabina ristmik ja Pärnumaalt Arumetsa küla Tõitoja ristmik. Vaabina ristmikul on kolme aasta jooksul saanud viga kõige enam inimesi - kolmes õnnetuses kümme inimest.

Ülejäänud kohad asuvad Harjumaal või ka Tartumaal. Harjumaal tasub tähelepanelik olla lisaks juba nimetatud paikadele Soodevahe küla Lagedi ristmikul, Tabasalu kaupluse juures, Nehatu sillal, Laagri Maksimarketi ees, Rannamõisa kiriku ees ja Kose vallas Kuivajõe ristmikul. Tartumaal on õnnetusi juhtunud rohkem veel Lähte alevikus oleval Lähte ristmikul, Ülenurme vallas Külitse järve juures ja Soinaste külas Tõrvandi ristmikul. Neist kaks esimest on ümber ehitatud.

Õnnetusrikkamad kohad muutuvad aastati

Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu rõhutas Delfile, et kaart ei iseloomusta praegust olukorda, vaid seal on näha paigad riigile kuuluvatel maanteedel, kus ühel või teisel põhjusel on aastatel 2008-2010 juhtunud rohkem inimkannatanutega liiklusõnnetusi kui mujal. "Milliseks kujuneb kaart 2011. aasta andmete lisamisel, selgub 2012. aasta kevadel," märkis ta.

Maanteeamet on inimkannatanuga liiklusõnnetuste koondumiskohtade statistilist monitooringut teinud juba aastaid ja Kasesalu sõnul ei ole sõelale jäänud kohad reeglina püsivad. "Kuna andmete statistiline töötlus ei ole meil veel automatiseeritud, teeme suure töömahu tõttu taolist monitooringut seni vaid kord aastas. Nii pole harvad juhused, kus mingi koha liiklusohutust on parandatud juba enne statistilise monitooringu tulemuste selgumist," märkis Kasesalu.

Kasesalu sõnul võib monitooring tuvastada teelõigu, mis pole seni ohtlikkusega silma paistnud, ja sellisel juhul võidakse ohutuse nimel miskit ette võtta, näiteks lubatud sõidukiirust vähendada, talihoolde mahtu suurendada, valgustust või liikluskorraldust parandada, kuni ümberehituseni välja.

Tabelis välja toodud kohad ei ole pikad lõigud, valdavalt on tegu kuni 100 meetri pikkuste lõikudega Eesti riigimaanteel, kus kolme järjestikuse aasta jooksul on registreeritud vähemalt kolm inimkannatanuga liiklusõnnetust.

1. Tallinna piiril asuv tagasipöörde koht, tee nr 4, km 13,8 – 13,81.
Ristmikul ei ole liikluskorralduslikke puudusi. Liiklusõnnetused on tingitud liiklusseaduse nõuete eiramisest.

2. Karjaküla ristmik, tee nr 8, km 26,9 – 26,91.
Jalakäijate ülekäigukoht nähakse ette tee edasise projekteerimise käigus.

3. Harku ristmik, tee nr 8, km 13,6 – 13,62.
Ristmik on ümber ehitatud fooridega ristmikuks.

4. Ülenurme ristmik, tee nr 2, km 190,625 – 190,645.
Rajatud ohutussaarega jalakäijate ülekäigukoht. Põhjalik ümberehitus planeeritud Tartu ringtee ehituse käigus.

5. Jälgimäe ristmik, tee nr 11, km 28,27 – 28,3.
Ristmik on ümber ehitatud fooridega ristmikuks.

6. Tõrvandi raudteeülesõidu ristmik, tee nr 2, km 188,215 – 188,245.
Paigaldatud kollase vilkuva tulega foor. Põhjalik ümberehitus planeeritud Tartu ringtee ehituse käigus.

7. Ülenurme ristmik, tee nr 2, km 192,145 – 192,175.
Ümberehitus planeeritud Tartu ringtee ehituse käigus.

8. Kaarli ristmik, tee nr 1, km 102,06 – 102,1.
Ristmik on ümber ehitatud 2010. aastal.

9. Rapla Foodmarket, tee nr 15, km 48,94 – 48,98.
Mahlamäe ja Paju tn ristmik ümber ehitatud kanaliseeritud ristmikuks. Rajatud ohutussaare ja kohtvalgustusega jalakäijate ülekäigukoht.

10. Paide piimakombinaadi ees, tee nr 5, km 89,505 – 89,545.
2012. aastal on ette nähtud liiklussaare ehitus ja jalakäijate ülekäiguraja ümberehitus. Lõplik lahendus teostub Reopalu – Mäo eelprojekti realiseerimisel ringristmikuna.

11. Lähte ristmik, tee nr 39, km 10,858 – 10,9.
Ristmik on ümber ehitatud 2009. aastal.

12. Lagedi ristmik, tee nr 11, km 3,68 – 3,725.
Lubatud suurim kiirus piirati 70 km/h.

13. Kirisaare ristmik, tee nr 5, km 101,912 – 101,962.
2012.aastal plaanis koos Mäo – Roosna-Alliku teelõigu rekonstrueerimisega rajada ristmikule liiklussaared ja valgustus.

14. Kapu ristmik, tee nr 39, km 81,55 – 81,6.
Ristmik on ümber ehitatud ja rajatud valgustus 2010. aastal.

15. Urge ristmik, tee nr 15, km 26,03 – 26,1.
Ristmikul ei ole liikluskorralduslikke puudusi. Liiklusõnnetused on tingitud liiklusseaduse nõuete eiramisest.

16. Tabasalu kauplus, tee nr 11390, km 6,08 – 6,14.
Teelõigul ei ole liikluskorralduslikke puudusi. Liiklusõnnetused on tingitud liiklusseaduse nõuete eiramisest.

17. Külitse järv, tee nr 3, km 142,791 – 142,891.
Teelõik ehitati 2010. aastal ümber.

18. Rapla kirikust jõeni, tee nr 15, km 47,37 – 47,45.
Kiriku ja jõe vaheline teelõik on ümber ehitatud. Kiriku juurde on rajatud ringristmik.

19. Tõrvandi ristmik, tee nr 2, km 188,345 – 188,445.
Ümberehitus planeeritud Tartu ringtee ehituse käigus.

20. Tõrva linna keskel olev ristmik, tee nr 6, km 27,8 – 27,9.
Teelõigul ei ole liikluskorralduslikke puudusi. Liiklusõnnetused on tingitud liiklusseaduse nõuete eiramisest. Ümberehitused toimusid 2001. – 2002. aastal.

21. Vaabina ristmik, tee nr 69, km 21,8 – 21,9.
Ristumisala on suhteliselt lai ja juhtide tähelepanu võib hajuda. Võimaluste avanemisel tuleb ristmik ümber ehitada.

22. Nehatu sild, tee nr 1, km 10,4 – 10,5.
Teelõigu ümberehituse projekteerimine käib.

23. Maksimarketi ees, tee nr 4, km 14,4 – 14,5.
Liiklusohtlik teelõik kaob seoses TOP-i sõlme ehitusega. Rajatakse jalakäijate tunnel.

24. Rannamõisa kiriku ees, tee nr 11390, km 9,3 – 9,4.
2012.aastal ehitatakse teelõik ümber, mille käigus rajatakse ohutussaartega jalakäijate ülekäigukoht.

25. Kuivajõe ristmik, tee nr 2, km 37,1 – 37,2.
Aruvalla – Kose teelõigu rekonstrueerimise käigus ehitatakse uus liiklussõlm.

26. Tõitoja ristmik, tee nr 4, km 168,6 – 168,8.
Võimaluste avanemisel projekteeritakse ja rajatakse ristmiku kõrvalharudele tilgakujulised ohutussaared, mis aitavad vähendada kiirust peateele väljasõidul.