Kui asulavälistel teedel on ebaõige sõidukiiruse n.ö tüüpilisim tagajärg teelt välja sõitmine, siis asula sees on kõige suurem sõidukiirusega seotud riskirühm jalakäijad, selgitas KKPO liiklusbüroo komissar Riho Tänak. Sõidukiiruse valikust sõltub see, kas juht jõuab teele astunud inimesele otsasõitu vältida ning kui ei, siis määrab eelkõige just kokkupõrkekiirus, kui tõsiselt jalakäija vigastada saab.

Liiklusõnnetuste analüüsid näitavad, et kiiruseületamine on üks sagedaseim liiklusõnnetust soodustav asjaolu või põhjus ning 36 protsenti inimkannatanutega liiklusõnnetustest juhtub just ebaõigelt valitud sõidukiiruse tõttu. Põhimõtteliselt tõstab iga kiiremini sõidetud kilomeeter õnnetusse sattumise riski. Rahvusvaheliste liiklusuuringute kohaselt toob autojuhtide poolt keskmise sõidukiiruse alandamine 5 km/h võrra kaasa liiklusturvalisuse kasvu ja hukkunute arvu vähenemise ca 30 protsenti. Seetõttu on kiiruseületamise ohtudele tähelepanu juhtimine ja tõhusam järelevalve üks politsei prioriteetidest.