Sündmused said alguse maikuu lõpus, kui Tartu patrullpolitseinikud märkasid kesklinnas kahtlase sõidustiiliga mopeedijuhti. Ka ei põlenud sõiduvahendil tuled. Patrullpolitseinike peatumismärguannet eiranud Andres lisas sõidukiirust ja keeras kõnniteele, kus pani suurde ohtu seal liikunud jalakäijad. Tagaajamine lõppes hetkel, kui patrull mopeedile kõrvale sõitis, teatas politsei pressiesindaja.

Politseinikke eirata püüdnud mopeedijuht kaotas sõiduvahendi üle juhitavuse, põrkus vastu operatiivsõiduki küljepeeglit ning sõitis seejärel otsa teeserva pargitud Audile. Mopeedijuht sai kergeid vigastusi.

Kuna juht ei suutnud alkomeetrisse puhuda, võeti kainuskontrolliks vereproov haiglas. Mehel tuvastati sedavõrd suur alkoholijoove, et juhtunu uurimiseks alustati kriminaalmenetlust. Andres ise sõnas, et oli enne sõitu joonud umbes liitri jagu viina, kuid sellegi poolest oli tarvis koju sõita.

Joobes juhtimise, peatumismärguande eiramise ja liiklusõnnetuse põhjustamise eest mõistis Tartu Maakohus Andresele karistuseks 10 kuu pikkuse vangistuse, mille asendas 600 tunni üldkasuliku tööga.

Lõuna ringkonnaprokuratuuri juhtivprokurör Kaire Hänilene tuletab meelde, et alates 2011. aastal jõustunud liiklusseaduse muudatustest loetakse ka mopeede täieõiguslikeks mootorsõidukiteks, mis toob kaasa samasugused õigused ja kohustused nagu autojuhil või mootorratturil, kuid tähendab ka samasugust vastutust.

Lõuna prefektuuri komissar Remi Koosa sõnas, et politsei on ka varasemalt tabanud alkoholi tarvitanud Andrese sõiduki juhtimiselt. "Sõiduki juhtimist alkoholijoobes olekus ei tohi sallida ning kui roolikeeraja sellise tegevuse ohtlikkust ei mõista, tuleb rakendada tema käitumise mõjutamiseks karmimaid meetmeid."

Komissar avaldas lootust, et ehk leiab Andres talle karistuseks määratud heakorratööde käigus aega mõelda oma hoolimatu käitumise üle.

Sel aastal on Eestis joobes juhid põhjustanud 74 liiklusõnnetust, milles on inimesed viga saanud.