Eelmisel aastal toimus 15 raudteeõnnetust, mida on poole vähem kui 2011. aastal, mil juhtus 28 raudteeõnnetust. 2012. aastal juhtus sarnaselt eelmise aastaga 15 õnnetust.

Mootorsõiduki ja rongi kokkupõrke juhtumeid oli kaheksa ning neis hukkus üks inimene, vigastatuid ei olnud. Juhtumid koondusid valdavalt kolmandasse kvartalisse (5).

Rongi otsasõite raudteel viibinud inimestele oli seitse, neis sai vigastada neli ja hukkus kolm inimest. Võrreldes 2012. aastaga on otsasõitude arv vähenenud viie võrra. Ka otsasõitude peamiseks põhjuseks on tähelepanematus ning liikluseeskirjade eiramine. Tähelepanuväärne edasiminek ohutust silmas pidades on saavutatud omavoliliselt tekitatud ülekäikude piiramisega ning olemasolevate liikumisteede ohutumaks muutmisega.

Kokkupõrgete põhjuseks on jätkuvalt mootorsõiduki juhtide tähelepanematus raudteeülesõidukohtade ületamisel. Kuigi kokkupõrgete koguarv võrreldes eelmise aastaga suurenes, on õnnetuste tagajärjed kergemad ning lõppevad enamasti vigastanuteta.

2013. aastal jätkunud ülesõitude varustatuse parendamine (LED foorid, parem nähtavus, täristid) on raudteeohutuse taset tervikuna tõstnud. Suurematest projektidest väärib märkimist Tallinn-Tapa raudteelõigul 7 tõkkepuudega täiendatud automaatse foorsignalisatsiooni kasutusele võtmine, kuna selle piirkonna rongiliiklus on intensiivne ning nüüdsest on ülesõidud autojuhtidele paremini märgatavad ning ohutumad.

Nimetatud lõigu viis ülejäänud seni tõkkepuudeta raudteeülesõidukohta saavad tõkkepuud 2014. aasta esimeses pooles, samuti varustatakse tõkkepuudega 3 ülesõidukohta Tapa-Tartu raudteelõigul.

Raudteeõnnetuste ennetamise eesmärgil jätkab TJA koostöös MTÜ-ga Operation Lifesaver Estonia raudteeohutuskampaaniate korraldamist, et kutsuda kõiki üles järgima liiklusreegleid ja ohutusjuhiseid raudtee ületamisel, rongi sisenemisel ja sealt väljumisel, samuti raudtee piirkonnas liikumisel.