13. juunil kell 13.07 fikseeris kiiruskaamera Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteel 84. kilomeetril sõiduki Toyota Land Cruiser sõidukiiruseks teelõigul, kus lubatud on 90 kilomeetrit tunnis, kiiruse 166 kilomeetrit tunnis, teatas Lääne prefektuuri pressiesindaja.

17. juunil kell 14.05 pidas Paide politseipatrull Türi–Arkmaa tee 14. kilomeetril kinni sõiduauto BMW, mille kiiruseks fikseeriti 207 kilomeetrit tunnis teelõigul, kus piirkiiruseks on 90 kilomeetrit tunnis.

Paide politseijaoskonna juhi Tõnu Kivise sõnul on hoolimatute kiirusületajate teedel kihutamine ohtlik kõigile liikluses olijatele. „Maanteedel lubatud sõidukiiruse kehtestamisel on arvestatud erinevaid tegureid eesmärgiga, et kõik liiklejad jõuaksid sihtpunkti. Uljaste liiklejate ohjamiseks teeb politsei jätkuvalt oma igapäevast tööd ning suureks abiks on ka veebruaris tööd alustanud Tallinna–Tartu maantee kiiruskaamerad,“ sõnas ta.

10. mail alustas politsei- ja piirivalveamet Tallinna–Tartu maanteel kiiruskaameratega fikseeritud kiiruseületajatele trahvimenetlusega, millega määratakse rikkujale hoiatustrahv. Juhul, kui mootorsõiduki juht ületab lubatud sõidukiirust enam, kui 60 kilomeetrit tunnis, siis enam hoiatustrahvi ei määrata ja karistuse määramiseks alustatakse üldmenetlust. Üle 40 kilomeetrit tunnis lubatud sõidukiiruse ületamise eest näeb liiklusseadus ette rahatrahvi kuni 12 000 krooni või aresti ning võib kohaldada sõiduki juhtimise õiguse äravõtmist kuni ühe aastani. Kui kiirusekaamera poolt fikseeritud piirkiiruse ületamine jääb alla 60 km/h, siis toime pandud rikkumine karistusregistrisse ei lähe. Üldmenetluse käigus määratud karistus kanatakse karistusregistrisse.

Tõnu Kivis tuletab seoses saabuva nädalavahetuse ning pühadega meelde, et liigeldes tasub sihtpunkti jõudmiseks varuda aega, kuna puhkuste ajal on maanteedel liiklejaid rohkem. Mootorsõidukiga kiirustades iga liiklemisel tehtud viga, tehniline rike või teele tulev metsloom toob suure tõenäosusega kaasa raske tagajärje. Liikluses ei ole kohta hulljulgetele kiirustajatele või pingete maandajatele, sest iga rikkumine seab ohtu nii kaasliiklejate kui rikkuja enda elu.