"On näha, et see vahepealne kehv majanduslik olukord on natukene paranenud. Viimasel ajal on sõidukeid lisandunud teedele, tänavatele. Seda elavnemist näitab ka automüük, mis on kõvasti kasvanud. Sõidetakse rohkem, liiklussagedus kasvab. On selge, et mida rohkem sõidukeid teedel, tänavatel on, seda suurem on võimalus, et mingi äpardus juhtub," ütles Vane Delfile.

Lisaks spekuleeris Vane, et liiklussurmade kasvu võisid mingil määral mõjutada ka kärped politseis. "Me teame, et politseinikel olid palgata puhkepäevad ja ilmselt siis tööd teedel ja tänavatel tehti vähem. Teatud kategooria liiklejaid tunnetab selle ära ja hakkab seda kuritarvitama," arvas Vane.

Vane rääkis, et juhid muutusid hooletumaks lume sulades, talvele oli iseloomulik see, et kokkupõrgetes hukkunuid tuli juurde veokite osalusel toimunud kokkupõrgetes.

"Üks mure on veel - jalgrattaõnnetused, need on viimasel ajal sagenenud. Juunis hukkus liikluses kolm jalgratturit. On ohumärk, et ka siin võib tulla kasvu."

Vane meenutas, et 2010. aasta oli liiklusohutuse mõttes erakordselt hea aasta. "Meil ei ole kunagi varem nii head aastat olnud. Võib öelda, et see õnnetustes hukkunute arv oli eelmise sajandi 50. aastate tasemel, kus autode arv võrreldes tänasega oli täiesti tühine." Tänavu sellist aastat Vane hinnangul kahjuks ei tule.

"Eile tegin sõidu, sõitsin Eestimaal pea 400 kilomeetrit maha ja tundus küll, et neid lubatust kiiremini sõitjaid oli kuidagi tavalisest rohkem. Neid, kes mööda läksid oli päris palju ja mõni läks ikka päris suure hooga," märkis liiklusekspert.

"Ei ole ju raske liigelda kokkulepitud reeglite järgi ja arvestada teiste liiklejatega. On täiesti võimalik sõita punktist A punkti B kiirusega 90 kilomeetrit tunnis. Ei pea sõitma kogu aeg +10 või +20 üle. See aja võit on niivõrd tühine. Tuleks rahulikult mõelda, et mille nimel ületatakse kiirust või miks tehakse ohtlikke möödasõite," manitses Vane juhte mõistlikkusele.

Arvestades seda, et on juunikuu ja ka jaanipäev on tulemus, siis peaks Vane arvates olema inimestel ka rohkem kodanikujulgust teatud juhtudel sekkuda ja kahtlaselt käituvatest sõidukitest politseile teada anda.