Ma ei ole kunagi naiste küsimuses ümber mõelnud. Võiks öelda, et ma olen naiste ordineerimise küsimuses lõpuni mõelnud.
Tuletame korra teistele ka meelde. 2015 mõtlesite järele ja nõustusite naisi vaimulikuks pühitsema.
Aga ma ei olnud eelnevalt väljendanud vastupidist seisukohta naiste ordinatsiooni suhtes.
Valimiste ajal te ütlesite, et ei näe piibellikku põhjendust, miks peaks naisi vaimulikuks pühitsema.
Jah, aga ma ei öelnud, mida hakkan ma tegema, kui mind valitakse. Ütlesin, et see teema vajab minu jaoks teoloogilist läbimõtlemist. Ja see toimus.
Kas seesama argument – et piiblil on peale pühakirja staatuse ja ajalooline aspekt – ei võiks teid samasooliste asjus viia leebemate, inimlikumate seisukohtadeni?
Kirik on oma seisukohad kujundanud. Naiste ordinatsiooni küsimus oli Eestis ära otsustatud 1967. aastal, mil esimene naine ordineeriti. EELK oli juba väljendanud oma valmisolekut jätkata naiste ordineerimist.
Aga teie ei olnud seda läbi mõelnud?
Jaa, ei olnud.
Ja teie ajal on ainult üks naine preestriks ordineeritud.
Sest rohkem ei ole olnud kandidaate. Ei ole üks naine, vaimuliku ametisse on ordineeritud rohkem.
Te peate silmas diakoneid, aga mina räägin preestriks pühitsemisest.
Jaa, aga ordineerida saab neid, kes läbivad õppeprotsessi ja tulevad eksamile. Ühtegi naist ei ole selle pärast eksamilt tagasi saadetud, et ta on naine. Tegelikult pole ühtegi naist tagasi saadetud.
Aga kuidas on geidega?
Ma ei tea, et minu juurde oleks tulnud samasoolises suhtes elav preestri ordinatsiooni taotlev kandidaat. Aga ma ei saa seda tõepoolest teha (teda ordineerida – VK), sest meie kirik ei ole nii otsustanud.