Nüüd loeb Viisitamm ette peatusetulbale kirjutatud liininumbrid. Tema elevusest võib aru saada. Linnapeal pole veel õnne olnud Pärnus bussiga sõita. Saar ükskord tahtis, aga ei mahtunud bussi, kirjutab Pärnu Postimees.

Seltskonnaga liituvad teedespetsialist Iirika Lehiste ja majandusosakonna juhataja Olav Avarsalu, kellelt Sarandi sõidupileti kohta aru pärib. Avarsalu pistab käe taskusse ja toob nähtavale kaks kastanimuna.

Selgub, et volikogu esimees Ahti Kõo ja abilinnapea Margus Tammekivi on samuti bussiekskursioonile piletita tulnud.

Saabub buss. Kogu seltskond rüseleb optimistlikult peale.

Pärnus võivad piletita sõita eelkooliealised, ajateenijad, Vabadussõja veteranid, sügava puudega ja eestkoste all isikud, vanemad kui 70aastased, neljalapselise pere liikmed või nägemispuudega isiku juhtkoerad. Linnaametnikud piletit ei mulgusta.

“Mis see ekraan seal ees on?” upitab Kõo end üles ja sihib silmadega sohvri kabiini külge kinnitatud telerit. Ekskursioonijuht, bussipargi logistik Toomas Talts selgitab, et seal näidatakse reklaami ja kuvatakse peatuste nimesid. “Aga kas siis peatuse nimesid ei öeldagi?” ei saa Kõo rahu. Öeldakse küll, rahustab Talts. Tema sõnade kinnituseks kostab kõlaritest üle vindi keeratud ilmekusega loetud “Liiva, järgmine peatus — Tammsaare.”

Kui buss jõuab Raekülla, hakkab Viisitamm oma istmel nihelema. “Kui me nüüd maha läheme, kaua me peame siis uut bussi ootama, kas tunnikese või poolteist?” pärib ta murenoodiga hääles. Lehiste ja Talts rahustavad ta maha.

Linnavalitsejad on siin koalitsioonilepet täitmas. See näeb ette ühistranspordi parandamist. Kõo haarabki härjal sarvist. Kui palju juhid palka saavad? Kas naisbussijuhte on? Kui palju busse korraga liinil on? Milline on nende tehniline seisukord? Nende ja paljude teiste küsimustega pommitab ta Taltsi.

Viisitamm kinnitab, et oleks valmis praegugi mõnel hommikul bussiga tööle sõitma, kui vaid leiaks sobiva peatuse ja liini.