Alates sellest kuupäevast peab neid sadamaid külastavatel laevadel olema jääklass 1C Lloyd`s Registri järgi või samaväärne teiste klassifikatsiooniühingute jääklass ja peamasina võimsus mitte vähem kui 1600 kW. Vedurlaev-pargas koosseise jäämurdja ei teeninda, teatas veeteede amet.

Veeteede amet kehtestas jääklassi nõuded kõigile Tallinna ja Kopli lahe sadamatesse ning Muuga sadamasse sisenevatele ja väljuvatele jäämurdja poolt teenindatavatele laevadele alates 5. veebruarist, Sillamäe ja Kunda sadamat külastavatele laevadele alates 28. jaanuarist ning Pärnu sadamat külastavatele laevadele alates möödunud aasta 12. detsembrist. Ka neis piirkondades sõitvatel laevadel peab olema jääklass 1C Lloyd`s Registri järgi või samaväärne teiste klassifikatsiooniühingute jääklass ning peamasina võimsus mitte alla 1600 kW.

Jäämurdja Tarmo on Soome lahel jäämurdetöid teinud alates 27. jaanuarist. Eile, 15. veebruaril lisandus ajutise lepingu alusel ka firma Alfons Hakansi suur vedurlaev Zeus. Pärnu lahel teeb alates möödunud aasta 7. detsembrist jäämurdetöid mitmeotstarbeline laev EVA-316 ja 10. veebruarist ka AS-ile PKL kuuluv vedurlaev Castor.

Kuna jääolud Soome lahel on läinud aina raskemaks, siis muutub üha vajalikumaks võimsama jäämurdja prahtimine Soome lahele. Sobiva aluse otsingu teeb raskeks asjaolu, et turul vabad jäämurdjad praktiliselt puuduvad, mida tõestas ka Veeteede Ameti poolt suvel läbi viidud riigihange lisajäämurdja leidmiseks, kuhu ei laekunud ühtegi pakkumust. Veeteede Amet jätkab läbirääkimisi sobiva laeva leidmiseks.