Õnnetuse põhjuste kohta ei ole esialgu võimalik midagi oletada. Kui laev on sadamasse pukseeritud, tutvuvad sellega veeteede ameti inspektorid. Kogutud materjalid esitatakse lipuriigile ja siis otsustatakse, kes hakkab õnnetust menetlema, selgitas veeteede ameti pressiesindaja Malle Lõhmus.

Praeguse hinnangu kohaselt võib tegu olla raske laevaõnnetusega, lisas Lõhmus.

Raske laevaõnnetus on laevaõnnetus, mida ei käsitata väga raske laevaõnnetusena ning millega kaasneb raske trauma või tulekahju, plahvatus, kokkupõrge, laeva madalikule sõit, tormikahjustus, jääkahjustus, kere mõranemine või arvatav kere vigastus või muu selline, mille tagajärjeks on:

1) laeva peajõuseadmete töövõimetus, ulatuslikud eluruumide vigastused, tõsised konstruktsioonilised vigastused, nagu näiteks läbivad veealused kere vigastused, mis muutsid laeva merekõlbmatuks või laevatatavatel sisevetel sõidukõlbmatuks;
2) keskkonnakahjustus;
3) laeva vigastused, mis nõuavad avariipukseerimist või kaldaabi.