Näiteks Actimeli reklaamile juurde poogitud kahemõttelise teate kohaselt eeldab toote kasutamine pähemäärimist. Allahindlusi tögava plakati järgi pole poole võrra odavamalt pakutav toode aga kingitus — varem on tarbija lihtsalt üle maksnud, kirjutab Pärnu Postimees.

Näha võib ka šokihõngulist alkoholireklaami Viru Valge pudeli ning hauakivile raiutud kirjaga: “1500-2000 inimest aastas. Kaardilt sa seda paika ei leia. Aga hea õnne korral võid sinna siiski sattuda.”

Ostuvaba päeva järel avatud näituse organiseeris kohvikuseinale Eesti roheline liikumine. Just nende üleskutsel parodeerisid inimesed reklaame nõnda, et paljastuks nende kurikaval loomus, mis õhutab ostma mõttetuid asju, risustab vaimset keskkonda, annab valelubadusi või manipuleerib mõnel muul viisil.

Rohelise liikumise tegevjuhi Jaanus Välja andmetel on Port Artur ainus poodlemist tögava näituse oma katuse alla lubanud ostukeskus. Tallinnas ütlesid nii Viru kui Ülemiste keskus tarbimisvastastele range “ei”.

Kes tarbimispelguses Port Arturi kaubanduskeskusesse näitust vaatama minna ei söanda, võib samu taieseid vaadata keskraamatukogus või alates järgmisest nädalast loodusmajas.