“Kahju on nii suur, et selle raha eest saaks palgata kuus kõva spetsialisti,” ütles trammihooldus- ja remondiosakonna juhataja Matti Koore. Rahakulule lisaks võtab lõhutud istmete parandamine ja grafiti eemaldamine aega, kirjutab Eesti Päevaleht.

Koore sõnul on politsei alati küll trammimehi aidanud, kuid süüdi mõista pole ühtegi lõhkujat õnnestunud. “Seadused on nii humaansed. Kui just lõikamise pealt ei taba, pole midagi teha,” nentis Koore.

Mõned noored lõhkujad on trammijuhid siiski kätte saanud ja pannud depoos 20–40 tunniks nn ühiskondlikult kasulikku tööd tegema. Mõnda teismelist on Koore sõnul ärgitanud karistust kandma tema oma vanemad.

Trammivaguni täissodimiseks kulub noortekambal kõigest mõni minut, lisaks käituvad noored tihti trammijuhi suhtes ähvardavalt. Lõhkujad askeldavad kõige sagedamini Majaka ja Paala peatuse vahel.

Kui kunstnahast istmeid saab lappida, siis riidekate tuleb täielikult välja vahetada. “Tahaksime riide peale üle minna, aga selle parandamine on rängem ja asotsiaalid määrivad,” ütles Koore. Trammipargi osakonnajuhataja sõnul ei panda eluheidikute pärast uusi tramme näiteks Koplisse sõitvatele liinidele.