Valitsus võttis Eesti kõige ohtlikuma ristmiku remondilt raha ära

 (157)
Valitsus võttis Eesti kõige ohtlikuma ristmiku remondilt raha ära
Foto: Argo Ingver

Riigieelarvest kärbiti ära raha Tartus Lõunakeskuse juures asuva Riia ringristmiku renoveerimiseks, mis pidi algama juba järgmisel aastal.

Tartus Riia ringristmikul saavad kokku Tallinnast Võru suunas liikuv maantee ja Jõhvi-Valga maantee. Lisaks transiitliiklusele liigub seal väga palju ka kohalikku Tartu piirkonna liiklust. Tiheda liiklusega kaasnevad sagedad õnnetused ja liiklusummikud. Liikluskindlustuse Fondi andmetel on tegemist Eesti kõige liiklusõnnetusterohkema ristmikuga.

Olukorra parandamiseks on juba mõnda aega planeeritud ristmiku renoveerimist kahetasandiliseks. Ehitus pidi algama juba järgmisel aastal, aga ootamatult selgus, et järgmise aasta riigieelarvest on Riia ristmiku renoveerimise raha kadunud.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teedetalituse juhataja Julia Bergštein kommenteeris, et kehtivas teehoiukavas 2018-2022 on Riia ristmiku ehitus planeeritud 2020-2021 aastatesse, aga riigi eelarvestrateegias selleks raha pole. Kui kevadel hakatakse tegema järgmist riigi eelarvestrateegiat, hakatakse ka Riia ristmiku jaoks raha otsima.

Tartu linnapea Urmas Klaas ei taha Riia ristmiku ehituse edasilükkamisega leppida. "Tartu linn peab ülioluliseks selle projektiga alustamist järgmisel aastal. Lähtume faktist, et vabariigi valitsuse poolt kinnitatud teehoiukavas aastateks 2018˗2022 on endiselt 2020. ja 2021. aastal rajatavate objektide hulgas Riia ringi ehitus," kommenteeris Klaas.

Seotud lood:

Tartu linn ja maanteeamet on omavahel ristmiku renoveerimise tööd ära jaganud. Tartu linn on nende lepingute täitmiseks teinud palju tööd, enamik projekti elluviimiseks vajalikest maadest on omandatud ning selleks on sel aastal tehtud ligi 500 000 euro ulatuses kulutusi. Tartu linnale on see suur summa.

Ka Tartu linnavalitsuseni on jõudnud vihjeid, et kuigi objekt on valitsuse poolt kinnitatud teehoiukavas, ei pruugi järgmisel aastal selle rajamine siiski alata.

"Seetõttu saatsime koos volikogu esimehe Aadu Mustaga 8. oktoobril ametliku kirja majandus- ja taristuminister Taavi Aasale, kus palusime kinnitust, et nii riigile kui Tartu linnale väga olulise objekti rajamine algab 2020. aastal," teatas Klaas.