Välireklaamid näitasid parteide jõukust

 (77)
Valimisreklaam 2007
Postimees/Scanpix

Erakondade välireklaamid näitasid ainult seda, kui palju on parteidel raha, ütles reklaamiagentuuri Kolm Karu juhataja Olav Osolin.

“Me nägime, et Keskerakonnal on raha ja Reformierakonnal on raha, natuke on raha ka Isamaa ja Res Publica liidul. Tundub, et sotsiaaldemokraatidel on suhteliselt vähe raha,” kommenteeris Osolin ETV saates “Terevisioon” teisipäevast lõppenud välireklaamikampaaniaid, vahendab ETV24.

Samas lisas ta, et mõni erakond võib olla paigutanud oma lootuse telereklaamidesse või kuskile mujale.

Osolini sõnul hakatakse tele- ja printreklaamides rääkima rohkem erilistest lubadustest ja üritatakse sõnumeid loosungitest laiemaks viia.

“Välireklaami keelamine on iseenesest jabur. Ütleme ka nii, et illegaalne,” ütles ta. “Nagu ka õiguskantsler on öelnud, et selline piirang on iseenesest mõttetu. See oleks sama hea, kui otsustataks ühel päeval, et Postimees ei tohi reklaami avaldada aga igal pool mujal võib.”

Alates teisipäevast on riigikogu valimiste poliitiline välireklaam keelatud ning kõik erakonnad pidid ära korjama oma tänavareklaamid. Õiguskantsler Allar Jõksi hinnangul on 40 päeva enne valimisi kehtima hakkav välireklaamide keeld põhiseadusega vastuolus.