Uuest aastast muutub möödasõidumanöövri tähendus

 (37)
Uuest aastast muutub möödasõidumanöövri tähendus
Foto: Ilmar Saabas

Alates 1. jaanuarist loetakse möödasõiduks ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmist oma sõidurajalt välja sõites, seega on möödasõit manööver, mis võib toimuda ka pärisuunavööndist väljumata.

Eesliikuvast sõidukist tohib juht mööda sõita vasakult. Erandiks on möödasõit vasak- või tagasipööret sooritavast sõidukist. Liikumisel parempoolsele rajale ei tohi ette jõuda seni eesliikunud sõidukist, sest see oleks möödasõit paremalt, mis pole lubatud. Nõue on lisatud, et vähendada ühtlases liiklusvoolus sõelumist ja agressiivset sõiduviisi, teatas maanteeamet.

Üherajaliselt teelt mitmerajalisele teele sõitmisel peab juht andma teed mitmerajalisel teel sõitvale juhile. Liikluskorraldusvahenditega on teeandmise korda võimalik muuta, seega sõidu eesõigust määravate liikluskorraldusvahendite olemasolul peab juht neist lähtuma. Ristmiku definitsioonist tulenevalt üherajalise tee lõikumist teega ristmikuks ei loeta.

Asulasisesel teel peab aeg, mis kulub üksteise järel liikuvate sõidukite vahelise pikivahe läbimiseks, olema normaaltingimustel vähemalt kaks sekundit ja asulavälisel teel vähemalt kolm sekundit. See nõue ei kehti, kui väljutakse möödasõiduks oma sõidurajalt ja sellest on suunatulega märku antud. Pikivahe vähendamine on lubatud ainult möödasõidu alustamisel, mitte selle ootel eessõitja järel sõites.

Seotud lood:

Asulateel, kus suurim lubatud kiirus on kuni 50 kilomeetrit tunnis, peab juht andma teed tähistatud peatusest välja sõitvale D-kategooria ühissõidukile. Erinevalt kehtivast reeglistikust ei kehti teeandmise nõue asulateel, kus lubatud suurim kiirus on suurem kui 50 km/h.

Juhil on keelatud kasutada telefoni ilma käsi vabaks jätva vahendita ning sõiduki liikumise ajal hoida telefoni käes. Kehtiva reeglistikuga võrreldes laieneb telefoni kasutamise keeld ka asulavälistele teedele. Samuti keelab liiklusseadus kõik teised juhtimist häirivad ja liiklusohutust vähendavad tegevused. Mobiiltelefoni kasutamist on eraldi rõhutatud kui üht sagedasemini ettetulevat liiklusohtlikku tegevust sõiduki juhtimise ajal. Soovitatav on telefonivestluse ajaks sõiduk sobivas kohas ohutult peatada, sest vestlus telefonis viib tahes-tahtmata tähelepanu liiklusest eemale.

B-, C-, D- ja T-kategooria mootorsõiduki juht peab halva nähtavuse korral ja pimeda ajal asulavälisel teel hädapeatamise korral autost või traktorist sõiduteele väljumisel ja sõiduteel viibimisel kandma (standardile EVS-EN471 vastavat 2-klassi) ohutusvesti. Nõuetele vastava ohutusvesti tunneb ära sellel oleva märgistuse CE EN471 järgi.

Uues liiklusseaduses on täpsustatud tulede kasutamist käsitlevat peatükki. Ohutuse seisukohast puudutavad olulisemad muudatused tulede kasutamist seisval sõidukil pimeda ajal.

· Asulavälisel teel tuleb halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata teel peatatud või pargitud mootorsõidukil ja selle haagisel lisaks ääre- ja numbrituledele kasutada ka ohutulesid.

· Halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata asulavälisel teel peatatud või pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled.

· Asulateel pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled. Asulatee vasakul teepoolel peatatud sõidukil ei tohi põleda ka lähituled.

Lisainfo: www.mnt.ee/liiklusseadus2011/