Tallinna Teede AS-i (TT) peadirektor Tiit Padar arvab, et tänavate suuremad vihmajärgsed läbivajumised alles tulevad, sest märke sellest leiab juba mõnelgi pool, kirjutab Postimees. “Nädala-paari-kolme järel hakkavad vajumised välja tulema,” ütles Padar. “See ei pruugi juhtuda kohe, et alt tühjaks uhutud teekate puruneb.”

Kõige rohkem sai Padari sõnul vihmaga kannatada mereäärne ala, kuhu suubub ka maa-alune Härjapea jõgi. Juba on märgatud vajumist Tuukri ja Karu tänaval. Tuukri tänav vajus juba pärast eelmist üleujutust remonti, nüüd on see tee-ehitajate hinnangul veelgi rohkem lohku läinud.

Padari hinnangul kulub uputuse tagajärgede likvideerimiseks viis kuni seitse miljonit krooni, aga võib-olla veelgi rohkem. Tallinna kommunaalameti juhatajal Ain Valdmannil on praegu andmed 2-3 miljoni krooniste uputuskahjude kohta. Reedeks lõpeb teede-tänavate esialgne ülevaatus ja siis on kulud juba täpsemalt teada.

Lisaks sissevajumiste parandamisele peab linn hakkama uuendama ka teepervesid, mis on mõnel pool ära uhutud. Suuremad on kahjud Paldiski maantee tõusul pärast Harku järve, kus vihm teeserva minema viis.

Lilleküla, Veskimetsa ja Leete tänava piirkonnas olid teemehed hädas truupidega.

Kui Paldiski maanteel Hüürus kandis vesi truubi ja koos sellega ka jupi maanteed minema, siis Rannamõisa teel Tiskre truubi juures hakkas oja truupi uputama ning ähvardas ka maantee vee alla matta. Et teed päästa, pandi teekatte alla lisatorud, mille kaudu pumbatakse täiendavalt vett teisele poole teed.

Tallinna kommunaalameti juhataja Ain Valdmann ütles, et Rannamõisa tee truupi hakatakse laiendama koos tee renoveerimisega, mis oli algselt kavas koos Haabersti mitmetasandilise ristmiku ehitusega.

Ka Tuukri tänava ümberehitust pole praegu veel kavas, selle tänava koormuse peaks võtma maha samuti ehituskavas olev Põhjaväila viimane etapp.

Abilinnapea Jüri Ratas ütles, et esialgu katab linn üleujutuskulud jooksva avariiremondi eelarvest, mis tähendab, et paratamatult jäävad mõned tänavuseks kavandatud teederemonditööd tegemata. Võimalusel püüab Ratas remondiraha tagasi saada lisaeelarvest.