Brasiiliasse Natali teel olnud Nilson oli jõudnud Atlandi ookeanil Roheneeme saartest umbes 260 km kaugusele, kui enne jõulupühi alanud tehniliste tõrgete tõttu tuli sõit katkestada.

„Tiiviku kinnitus murdus ja tuli lahti,” selgitas amfiibauto tiimiliige Kristjan Kalda. Sellega kaasnes teisigi probleeme, mis edasi sõitmise raskeks tegid. Näiteks tekkis ühe pontooni sektoris leke, auto aga seisabki just kahe pontooni toel vee peal.



Kalda teada olukord Nilsonile eluohtlikuks ei kujunenud. Vigu ei saanud aga kohapeal parandada, sest laine oli selleks liiga kõrge – Nilson kirjutas oma blogis, et auto kõikus lausa meetri võrra.

Nilson pöördus kaubalaeval Roheneeme saartele tagasi ja otsib nüüd võimalusi, kuidas ka amfiibauto järele tuua. „Päeva või kahe jooksul selgub, kas õnnestub auto ka ära tuua. Siis peab analüüsima, milles probleem oli,” rääkis Kalda. Ta rõhutas, et enne ookeaniületuse algust oli autoga kõik korras ja seda oli Roheneeme saartele sõites juba rohkem kui 700 km pikkusel alal vees katsetatud.

Auto rike on ettevõtmisele küll suur tagasilöök, ent Kalda sõnul ei pruugi see tähendada reisi lõppu. Sõidu jätkamine või katkestamine selgub alles pärast vea tekkepõhjuse leidmist.

Novembri alguses alanud ümbermaailmasõidu kõige pikem veesõit ongi Roheneeme saartelt Brasiiliasse. Nilson peaks amfiibautoga ookeanil ületama 2400 kilomeetrit.

Vaata Delfi videot amfiibautost: