Eelmisel nädalal Kloogaranna maanteel juhtunud liiklusõnnetuse põhjustas ATKO bussijuht, kes sõitis tähelepanematusest otsa tee ääres seisnud veokile. Õnnetuses sai kannatada 26 inimest.

Bussifirma väitis Postimehele, et haagisveok oli pargitud liiklusohtlikult, sest sellel ei põlenud ohutuled ja bussijuht märkas veoautot liiga hilja silmipimestava päikese tõttu. Õnnetuse ajal oli päike aga kõrgel.

Politsei pressiesindaja Annika Maksimov kinnitas, et haagise ohutuled põlesid ja ohukolmnurka ei olnud küll väljas, aga veoautojuht oli just peatunud. Lisaks juhtus õnnetus sirgel teelõigul.

Õnnetuse täpsed asjaolud on veel selgitamisel.

Probleemid juhtidega

Tänavu mai algul jäi Keilas vahele ATKO bussijuht, kes oli töö ajal purupurjus. Bussis viibis sõiduki peatamise hetkel 20 inimest. Kahtlase sõidustiiliga juhist teatasid nii bussis viibinud reisija kui ka kaasliikleja, kes nägi, et bussijuht eiras punast foorituld.

ATKO lõpetas bussijuhiga töölepingu.

Mai lõpus karistas Harju maakohus kümne arestipäevaga juhikaardita ATKO bussijuhti, kes ei kasutanud kohustuslikku sõidumeerikut ega olnud läbinud vajalikku autojuhi ameti- ja täiendkoolitust.

Väärteomenetluse raames selgus, et meest on ka varasemalt erinevate süütegude eest karistatud.

Ohtlikud koolibussid

Tänavu aasta alguses tuli Harku vallas reidi käigus ilmsiks, et suur osa ATKO koolibussidest ei vasta nõuetele. Lapsi vedanud sõidukitel olid kas siledaks kulunud rehvid, vigane pidurisüsteem, katkised turvavööd või avanematu avariisüsteem.

Teada on, et teisedki ATKO bussid vajusid talvel mitmel juhul kraavi. Toona toodi põhjuseks kehvad ja libedad teeolud.

Rikkumised

ATKO on sel aastal silma paistnud ka erinevate rikkumistega, nagu pikad hilinemised ja väljumiste ärajäämised.

Põhja-Eesti ühistranspordikeskus (ÜTK) otsustas mitmete rikkumiste tõttu bussifirmaga ennetähtaegselt liinilepingu lõpetada nii et ATKO ei teenindaks enam Harku valla ja Harjumaa läänesuuna bussiliine.

ÜTK-l oli pretensioone lepingute täitmise osas ka Keila valla, Jõelähtme valla ning ka Kose valla suunal.

Ettevõtte sõnul ei ole ATKO vaatamata lepingurikkumistele järgenud sanktsioonidele ja korduvatele pretensioonidele rakendanud efektiivseid meetmeid oma lepingulise soorituse kvaliteedi parandamiseks.

Raskete rikkumiste tõttu algatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium aasta alguses ATKO osas haldusmenetluse. Kuigi menetlusest täpsemalt rääkida ei saa, ütles ministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhtivspetsialist Eda Rembel, et seesuguste rikkumiste alla lähevad näiteks juhi sõidu- ja puhkeaja rikkumised ning kui ettevõtja või bussijuht laseb kehvas seisus sõiduki liinile.

Haldusmenetlus võib päädida bussifirma tegevusloa peatamise või kehtetuks tunnistamisega.