"Kui tahame olla eesrinnas tehnoloogia arengus, saada nö Euroopa tehnoloogia ja IT-tiigriks, siis on teadmiste tase matemaatikas ülioluline," ütles Kübarsepp.

Matemaatika oskused tema sõnul ühiskonnas on ka laiemalt väga oluline indikaator, millel on otsene seos riigi majandusliku eduga. "Kui noored ei pea vajalikuks arendada neid oskusi, ei ole meil tulevikus piisavalt inimesi, kes vastavaid teadmisi reaalses elus kasutada suudavad," leiab Kübarsepp.

Tänastest matemaatika riigieksami sooritajatest valisid ligi pooled nö kitsa matemaatika, kus nõudmiste tase on madalam. Samal ajal õpib kooliprogrammis laia matemaatikat üle poole, ligi kaks kolmandikku õpilastest.

"Tänane olukord on selline, et ülikoolides on loodus,-täppis- ning tehnikaalade õppekohti enam, kui on laia matemaatika heal ja rahuldaval tasemel sooritanuid, ehk siis õppureid pole piisavalt. Miks kõik noored ei julgenud valida põhjalikumat eksamit, kuigi olid selleks valmistunud, on kahtlemata oluline küsimus," ütles Kübarsepp.

Õppuritele kes sooritasid "kitsa" matemaatika riigieksami ja soovivad astuda laia matemaatikat eeldavale erialale õppima on võimalik teha sisseastumiseksam matemaatikas TTÜ-s. Ta lisas, et Soome, kus ka paar aastat tagasi sarnane süsteem oli, on nüüd läinud üle vaid ühele matemaatika eksamile.

TTÜ prorektor töötas täna ka isiklikult läbi täna toimunud eksami ülesanded ning hindab töö taset mõistlikuks ning noortele jõukohaseks. Kõige keerulisemad teemad tänastele noortele on TTÜ kogemusel ruumiliste ülesannete lahendamine, ehk siis stereomeetria ning geomeetria ülesanded.