Tallinna kesklinnas on Rüütelmaa hinnangul aastaid olnud probleemiks liiga suur sõidukite arv ning sellest tulenevad ummikud ja liiklusseisakud, vahendas ERR Vikerraadio saadet "Uudis+".

"Antud olukorras tuleb leida optimaalne lahendus ja kui meil on valida, kas eelistada sõidukeid, mis olemasolevatele tänavatele ära ei mahu, või ühistransporti, siis analoogselt kõikidele teistele linnadele Euroopas oleme valinud ühistranspordi eelistamise tee. Ja kuna see on teistes linnades õigustanud ennast, siis on see ilmselt ka meil ainuke valikuvõimalus," selgitas Rüütelmaa.

Ümberkorralduste käigus muutub näiteks Gonsiori tänav ühesuunaliseks. Rüütelmaa sõnul tuleneb see aga linnaelanike enda soovist.

"Kui meenutame, siis Tallinnas oli tasuta ühistranspordi küsitlus. Küsitluse raames oli ka viidatud, et sellega kaasneb ühistranspordi prioriteedisüsteemi loomine. Gonsiori tänav on üks ühistranspordi prioriteedisüsteemi osa ja inimesed tahtsid tasuta ühistransporti ning ühistransport peab ka linnas liikuda saama. Seega selline on lahendus," märkis Rüütelmaa.

Praegu on Tallinnas plaanis Viru ringi piirkonnas jätkata ühistranspordi prioriteedisüsteemi rajamisega ning sellest piirkonnast läbi sõitmiseks jääb tavaliiklejatele üks sõidurada.

"See on ka signaal autojuhtidele, et transiitliiklus, mis täna suures osas on harjumuse tõttu läbi kesklinna, muutub pisut ebamugavamaks. Me eelistame ühistransporti ja autojuhtidel on võimalus sõita Õismäelt Lasnamäele, kasutades selleks Järvevana teed, Suur-Sõjamäe teed, Smuuli teed," teatas Rüütelmaa.

Homsest suletakse seoses soojatorustiku töödega kuni järgmise neljapäevani Gonsiori ja Pronksi tänava ristmik. Rüütelmaa kirjeldas, et autojuhtidel on sel perioodil võimalus kasutada linna sisse sõitmiseks Raua tänavat ja ümberkaudseid tänavaid.

"Konkreetseid suuniseid andes võib juhtuda olukord, et juhid kogunevad ühte kohta. Antud juhul oleks hea just jälgida sõiduvõimalusi - valida sellised tänavad piirkonnas, kus sõidukeid on hetkel vähem," nentis Rüütelmaa.