"Olen Tallinna elanik ja ühistranspordiga sõitmine on mulle tasuta. See on tore. Aitäh. Sellest hoolimata pean iga sõidu jaoks kaardi valideerima," kirjeldab lugeja, kes lisab, et iga kord enne bussi-trammi minekut tuleb käekotist rahakott välja otsida ning mõtleb, et seda on väga lihtne vargapoistel ära napsata.

Kõigele lisaks on iga kord bussi sisenemisel ukse eest inimestest tropp, sest kõik peavad ju kaarti valideerima. Lapsega on veel keerulisem, sest koolilapsel on seljakott ja rahakotti ei saa panna mugavalt koti välistaskusse: sinna ei ole samuti turvaline jätta väärtuslikke asju.

"Üldiselt paneb laps siis kaardi üleriiete taskusse. Meie kliimas ei tea aga iial, mis ilm on – ühel päeval mantel, teisel jope – kogu aeg siis mõtle, kus taskus see kaart on!" seisab lugeja kirjas.

Lisaks ühiskaardile peab kaasas olema ka isikut tõendav dokument.

Lugeja küsib, miks ometi poleks võinud jääda nii nagu oli – et sõiduõiguse tõendamine käib ID-kaardi abil? Ei olnud mingit valideerimist. Kui tuleb kontroll, annad ID-kaardi. Selle järgi saab ju ka teada, kas oled tallinlane. Tema arvates on tasuta sõidu mõte see, et inimesel oleks mugavam. "Meil aga saab tallinlane trahvi, kui ta oma tasuta sõiduõigust ei valideeri! Absurdne!"

Linn väidab, et valideerimine on statistika jaoks, kuid lugeja imestab, mis statistikat nad siis sellest teinud on, kui inimene valideerib vaid pealetuleku - keegi ei tea, kus ta maha läks, samuti ei viitsid päris palju valideerida, mistõttu jääb statistika vigaseks.

Küsimusele, mis statistikast saadud teadmistega peale hakatakse ja kui informatiivne see on, vastas Tallinna transpordiameti piletisüsteemi juhtivspetsialist Tiit Laiksoo.

"Ühistranspordisüsteemi liinivõrgu modelleerimine nõuab erinevate andmete kogumist, millest üheks on ühissõidukite kasutajate poolt valideerimistega tekkiv kust-kuhu sõitmisinfo. Antud teave on üheks vajalikuks sisendiks põhjalikku uurimustöösse, mis telliti Tallinna Tehnikaülikoolilt ja mille tulemusena laekuvad ühistranspordikorraldajatele soovitused ühissõidukite liinivõrgu täiustamiseks," ütles Laiksoo. Uuringu valmimise tähtaeg on 2015 aasta suvi.

Laiksoo lisas, et tänu valideerimistele saadakse erinevat ja vajalikku statistikat, näiteks:
- keskmine ühistranspordi kasutajate (valideerijate) arv kuus
- ühes kuus tehtavate sõitude (valideerimiste) arv
- erinevate piletite kasutussagedus ühes kuus (kaasa arvatud tasuta sõiduõigus)
- sõitjate üldarv kuupäevade lõikes
- sõitjate keskmine arv nädalapäevade lõikes
- keskmine sõitjate arv tundide lõikes
- erinevate bussi-, trammi- ja trollibussiliinide kasutajate arv
- sisenemiste arv erinevates peatustes
- ümberistumiste arv

Küsimuse, kas on lootust, et tulevikus saavad tallinlased ühiskaardi valideerimata jätta, vastas Laiksoo, et kui Tallinn oleks tulevikus täpselt samasugune nagu täna, poleks edasisi valideerimisinfol põhinevaid uuringuid tõepoolest vaja. "Samas näitab statistika linnaelanike arvu pidevat kasvu ning valglinnastumise jätkuvat võidukäiku. Kuna inimeste liikumisvajadused ajas muutuvad, ei saa täna läbiviidavat ühistranspordi liinivõrgu uuringut pidada lõplikuks. Liinivõrgu vastavuse tagamine lähtuvalt nõudlusest on järjepidev protsess," selgitas Laiksoo.