Nende kahe rongi hilinemine tekitas aga totaalse kaose Elroni ülejäänud sõidugraafikus. Kell 17:20 väljuma pidanud Tallinn-Viljandi rong hakkas liikuma 50 minutit hiljem, kell 18:10. Viljandi rongi hilinemise põhjustas Tartu rongide hilinemine.

Nagu selgub Delfi lugeja värvikast kirjeldusest, siis sellega riigile kuuluva rongifirma hädad ei lõppenud. Kui Tallinnast Viljandi/Pärnu suunas teele asunud rong tund aega plaanitust hiljem Lelle jaama jõudis, oli Lelle-Pärnu rong juba välja sõitnud. Teisisõnu ei saanud Tallinnast Pärnusse sõitjad Lelles ümber istuda ning 50 inimest jäi Lelles perroonile.

Delfi lugeja sõnul tellis Elron probleemi lahendamiseks asendusbussi, kuid selle juht hukkus Raplas liiklusõnnetuses. Seejärel jättis Elron sõitjate reisi edasise organiseerimise õblukese klienditeenindaja hooleks. Lellest tühjalt Pärnu suunal välja sõitnud rongi tagasi kutsumisest Elron keeldus, nagu ka uue bussi tellimisest. Lahendusena lubati kasutada taksosid Elroni kulul, aga ilmselgelt ei ole maakohas ja väikelinnades takso leidmine kerge.

Elroni kommunikatsiooni- ja turundusjuhi Mai Vahtriku sõnul oli ühel Tartu rongidest tõesti tehniline rike. Vahtrik kinnitas ka seda, et reisijate sihtkohta toimetamiseks tellitud asendusbuss sattus Raplas õnnetusse. „Vabandame inimeste ees. Kui inimesed said sündmuspaigast oma transpordiga ära, siis kompenseerime selle kulutuse," ütles Vahtrik Delfile. Kulutuste kompenseerimiseks tuleb võtta Elroniga ühendust, esitada ühistranspordi pilet, taksotšekk või bensiinitšekk ning rongipilet, selle koopia või Elroni sõidukaardi number.

Sõidugraafik läks Elronil vastu taevast ka veidi rohkem kui kuu aega tagasi. 8. oktoobril hilines Elroni liinidel 24 rongi, sest korraga juhtus kolm infrastruktuuri riket. Hilinemiste põhjus oli nii eile kui ka toona sama - ühe rongi hilinemise tõttu lükkusid edasi ka järgmised väljumised.

Delfi lugeja sõnul on Pärnu suunal sõites ümberistumine olnud kogu Elroni tegevuse ajal probleem. Näiteks jäi kevadpüha ajal terve Pärnust tulnud rongitäis transiitreisijaid Lelles maha, sest inimesed lihtsalt ei mahtunud rongi. Samuti on probleemne nädalalõpul Tallinn-Tartu õhtune väljumine.

Mai Vahtriku sõnul lahenduse otsimisega tegeletakse ning kõigepealt tuleb lõpuni teha põhjalikud analüüsid. Tõsiasjast, et rong on täis, tema sõnul ei piisa. Analüüsidega loodetakse valmis jõuda järgmise aasta alguseks, kuid kindel on see, et esialgu uusi või pikemaid ronge probleemsetele liinidele ei lisata, sest neid lihtsalt ei ole.

Järgmisest aastast tahab Elron tõsta piletihinda 8-10 protsendi võrra. Elroni juht Andrus Ossip kommenteeris hinnatõusu järgnevalt: "Elron teenindab hetkel reisijaid kohati bussipiletihinnast isegi 20 protsenti odavamalt, pakkudes samas kiiremat ühendust."