Päris tavaliseks töövahendiks koolis neid veel nimetada ei saa, aga näiteks Tallinna reaalkooli algklassides aitavad lapsi matemaatika, eesti ja inglise keele ning joonistamise tundides juba iPadid.

Tiigrihüppe sihtasutuse juhataja Enel Mägi ütles Delfile, et kõigile õpetajatele ja õpilastele kvaliteetse tahvelarvuti soetamine läheks maksma muljetavaldava summa. Samas leiab ta, et ükskord paberõpikud koolidest kaovad.

„Varem või hiljem tuleb meie koolidesse selline tehnoloogiline vahend, mis asendab paberõpikuid, kasutusele nii või teisiti. Aga see juhtub siis, kui selle vahendi hind on vastuvõetav, tehnilised omadused väga head ja olemas hea süsteem sisu jõudmiseks läbi selle vahendi õppurini,” rääkis Mägi.

Kõik koolidesse viidavad töövahendid peavad õppetööd toetama, täpsustas Mägi. „See tähendab muuhulgas ka seda, et õpetajad peavad olema omandanud vastavad metoodilised oskused, kuidas neid kasutada õppetöö läbiviimisel,” lisas Mägi.

Tahvelarvutitest on Mägi sõnul kõige populaarsemateks osutunud iPadid. „Seda nii tehniliste omaduste poolest kui ka seetõttu, et Apple’il on väga palju visuaalselt atraktiivset tasulist ja tasuta õppematerjali, mida iga kasutaja saab alla tõmmata. Tegemist pole mitte õpikute pdf-versioonidega, vaid mudelite, simulatsioonide ja muu sellisega, mis õppimise põnevaks teevad.”

Raamatute digitaliseerimine pole keeruline

Olemasolevate õpikute digitaalselt kättesaadavaks tegemine Mägi sõnul tehniliselt keeruline pole, kuid Eestis pole ilmselt veel head ärimudelit, et olemasolevad kirjastused oleksid motiveeritud õpikuid digitaliseerima või et tekiks uued kirjastused. Itaalias oli arutlusel seadus, mille järgi haridusministeerium kinnitab mingist hetkest ainult õpikud, mis on saadaval ka digitaalselt, samas pole Eestis Mägi sõnul õpikuid juba mitu aastat ministeeriumis üldse kinnitatud.

Põnevatest, spetsiifilistest uutest tehnoloogiatest on Tiigrihüppe sihtasutus aidanud koolipidajatel hankida ka näiteks arvuti teel juhitavaid freespinke koos vastava tarkvaraga tööõpetuse tundide jaoks, digitaalseid õmblus-tikkimismasinaid koos vastava tarkvaraga käsitöötundideks, erinevaid robootikakomplekte ringitööks, digitaalseid katsevahendeid füüsika, keemia ja bioloogiatunnis kasutamiseks ja digitehnikat animatsiooni õpetamiseks erinevate ainete integreerimisel.