TV3 müüs klientidele tasutud uudisklippe "Seitsmeste uudiste" saatesse, jättes saates märkimata, et algab tasutud uudislõik, vahendab ERRi uudisteportaal.

Meediateenuste seadus aga ei luba uudistesaatesse reklaami müüa ega uudiste eest raha küsida.

Samuti näeb ajakirjanduseetika koodeks ette, et tasutud sisu peab olema uudislikust ja toimetuse valikul ajakirjanduslikel kriteeriumitel valminud lugudest selgelt eristatav, märkides ära, et tegemist on kas reklaami või sisuturundusega.

TV3 ettevõtetele saadetud hinnakirjast selgus näiteks, et üheminutine sisuturunduslugu uudistes maksab 1000 eurot, kaheminutine 2000 eurot ning kolmeminutine lugu 3000 eurot.

TJA ütles juba veebruari algul, et TV3 on oma markeerimata sisuturundusega ehk müüdud reklaamuudistega rikkunud seadust, ent selle kindlaks tegemiseks algatati menetlus.

"Menetluse käigus tuvastasime, et TV3 edastas televisiooniprogrammi "TV3" saates „Seitsmesed uudised“ 19.12.2016 episoodi, mille tegemisse kaasati ühe kaubamärgi tooteid. Nende toodete kaubamärki näidati pidevalt suures plaanis ning tooteid toodi selgelt esile. Programmi „TV3“ toimetusvastutus on AS-l TV3, kes otsustab oma programmi sisu ja paigutuse üle ning on kohustatud kinni pidama asjaomastest seadustest," kirjeldas TJA side- ja meediateenuste osakonna juhataja Oliver Gailan.