Kui algse kava kohaselt pidi ID-pileteid alates esmaspäevast saama lisaks telefoni ja interneti teel ning postkontoritest ja Selveritest ostmisele ka 35-st R-Kioski müügikohast, siis kolmapäeval sai piletit osta vaid kümmekonnas kioskis, kirjutab Postimees.

Paljudes nendestki kioskitest töötas tehnika suurte tõrgetega või ütles poole päeva pealt üles.

“Kahe ja poole päeva peale on süsteem töötanud umbes paar tundi,” ütles kolmapäeva pärastlõunal Kaubamaja juures asuva R-Kioski müüja Aili. “Praegu viidi tehnika jälle ära.”

Vabaduse väljakul asuva R-Kioski müüja Julia ütles, et seni on tehnika töötanud väga ebakindlalt — paar tundi töötab ja siis jälle ei tööta. “Inimesed on väga närvilised, kolmapäevasel tipptunnil keeldus inimene kioski juurest ära minemast enne, kui ma talle piletit müünud pole,” ütles ta. “Üks tahtis lausa kallale tulla.”

R-Kioskite müügiketi omanikfirma Lehti-Maja AS tegevdirektor Mart Relve lausus, et ID-piletite müügiga on tõepoolest probleeme ning kõigis algselt plaanitud 35 kioskis pole müük pihta hakanud.

“Osas kohtades pole ühendus toiminud nii, nagu vaja, ja mõnes kohas on müük kestnud kohati 5-6 minutit,” lisas ta.

ID-piletite projekti korraldava ja vajalikku tehnikat paigaldava Sertifitseerimiskeskuse valdkonnajuht Märt Randoja ütles, et ei tea täpset põhjust, miks R-Kioskite süsteem tõrgub.

Randoja sõnul tuleb inimestel esialgu eelistada muid ID-pileti ostmise võimalusi.

Kahe ja poole päevaga oli ID-pileti ostnud ligi 3500 inimest. Kuigi ID-piletit saab osta ka Elioni lauatelefoni, mobiiltelefoni ja internetipanga kaudu, on enamik inimesi lunastanud selle müügipunktist sularaha eest.