Maavanem Ago Silde sai nelja bussifirma poolt märgukirja, et teehooldajad teevad oma tööd tänavu talvel viletsalt, mistõttu tekivad liiklusohtlikud olukorrad ja toimuvad liiklusõnnetused, kirjutab Põhjarannik.

Viru teedevalitsuse juhataja Eugen Õis tunnistas, et olukord teehoolduses pole ideaalne, kuid põhjendas seda rahapuuduse ning Eestimaa heitliku ilmaga. “2002. aastal arvutati välja, et vajalik teede lisahooldus kogu Eestis läheb maksma ligi 50 miljonit krooni ning tollal oldi sellele rahaeraldusele väga lähedal. Kuid siis probleem unustati ning praegu on vajaminev lisasumma juba 80 miljonit,” selgitas ta.

Tema sõnul ei saa raha teistele teehooldustöödele ette nähtud summadest. “Me peame ükskord hakkama aru saama, et Eestis on kapriisne talv ning nendes oludes ohutult liiklemiseks on vaja kasutada korras sõiduvahendit, talverehve ning omada korralikke sõiduoskusi,” rääkis Õis.

Maakonna teid hooldava ASi Talter Virumaa osakonna juhataja Olari Vainokivi ütles, et see talv on teehooldajate seisukohast olnud õudne. Kui 2003. aasta detsembris kulus neil 280 tonni soola, siis möödunud detsembris loobiti teedele kolm korda rohkem.

Bussifirmade esindajad kurtsid, et renoveeritud niinimetatud euroteed on juba suvel libedad, kui neile tekib õlikiht, rääkimata talvest. Ent teedevalitsuse väitel pole need teed ohtlikud ning kevadeks peaks autode naastrehvid need lõigud ära karestama.

AS Sebe direktor Riivo Seppar ütles, et nende firma on libedate lõikude tõttu nii hirmul, et tegi reisijatele lisakindlustuse õnnetusjuhtumite puhuks. Tema sõnul võiks neil ohtlikel lõikudel vähendada piirkiirust 80 kilomeetrini tunnis, mis vähendaks ka üldist kiiruse taset.