Tarbijakaitseametile on laekunud mitmete inimeste pöördumised seoses Keskerakonna reklaamikampaaniaga „Eesti vajab vahetust“, mis annab läbi erinevate reklaamlausete halvustava hinnangu Reformierakonna ning IRL-i poliitikale, kirjutab EPL Online.

Ministeeriumile saadetud kirjas seisis, et tarbijakaitsjad tutvusid erakonnaseadusega, kuid see ei käsitle reklaami. Riigikogu valimiste seadus ning kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seadus ega ka erakonnaseadus ei anna aga poliitilise reklaami definitsiooni ega käsitle kõnealust teemat sisuliselt.

Tarbijakaitseametile on vaja reklaamiseaduse üle järelevalve teostamiseks selget suunist seadusandja tahte kohta, mis käsitleb poliitilist reklaami. Seega paluti majandusministeeriumilt seisukoha võttu, kas poliitiline reklaam peaks alluma kehtivale reklaamiseadusele.

Kuna majandusministeerium pole tarbijakaitseameti kirjale veel ametlikult vastanud ei soostunud kumbki neist asutustest teemat veel kommenteerima.

Tarbijakaitseamet on olnud seni distantseerunud poliitiliste reklaamidele sisulise hinnangul andmisest, kuna on leitud, et neil puudub pädevus võtta seisukoht näiteks reklaamide kõlvatu sisu või eksitavate väidete kohta.

Tarbijakaitseameti kirjas ministeeriumile nenditakse, et kahjuks pole vastuvõetud reklaamiseaduse seletuskirjas enam ühtegi rida poliitilisest reklaamist.