Ohutusjuurdluskeskuse (OJK) eksperdi Jens Haugi sõnul on praeguse info põhjal nimetatud juhtum kvalifitseeritud kuni asjaolude täpsustamiseni kui väga raske laevaõnnetus. Hinnang võib muutuda uurimise käigus ja uue info lisandumisel, teatas ministeerium.

OJK-d teavitati õnnetusest kell 7.14, laevaõnnetuse juhtivuurijaks on määratud OJK spetsialist Elerin Urbalu. Oluline on teada, et OJK tegeleb õnnetuse põhjuste selgitamisega ning ei tegele süü ega vastutusega küsimustega.

OJK ei oma praeguse seisuga informatsiooni tehniliste rikete kohta, mis aga ei välista rikete võimalikku esinemist. Nii inimlik eksitus kui ka tehniline rike või mõlemad korraga on praegu uurimise võimalikud versioonid. Oluliseks etapiks on VDR-i ("musta kasti") andmete analüüs, mis annab objektiivset informatsiooni nii laeva tehnilise seisukorra, manöövrite kui side kohta.

Ebasoodsad ilmaolud võisid aidata kaasa sündmuste arengule. Tuule suund õnnetuse hetkel oli 355 kraadi ja tuule tugevus 16-18 m/s. Veeteede ameti laevaliikluse korraldamise keskus jälgis olukorda ja laeva manöövreid ning hoiatas laeva meeskonda enne õnnetust neljal korral ohu eest sattuda madalikule.

Sõltuvalt laevaõnnetuse põhjuste keerukusest ning informatsiooni laekumisest võib õnnetuste põhjuste uurimine aega võtta 4 nädalat, sõltuvalt asjaoludest aga isegi 6-12 kuud.

Tanker on ehitatud 1999. aastal, laeva pikkus on 250 meetrit ja laeva meeskond 24 inimest.