“Niimoodi ei saa edasi minna, see ei ole meie jaoks vastuvõetav," teatas Martin Helme, arutledes vähemuste diskrimineerimist kajastava kampaania "#samapaljuinimene" elluviimise teemal. "Kui seda tehakse ministri heakskiiduga, siis ühel hetkel me ei saa enam selle ministriga samas valitsuses olla. See on nii põhimõtteline asi meie jaoks."

Mida arvab rahandusministri sõnavõtust sotsiaalminister Tanel Kiik? Kas Helmed kärgivad pelgalt valijagrupiga suhestumise nimel või on neil koalitsiooni rebestamisega põhimõtete kilbi all tõsi taga?

Kampaania idee läheb Kiige sõnul kokku koalitsiooni põhimõtetega - igaühel on vaja ja võimalik elada võrdsena.

"Ei oska seda kommenteerida, iga erakonna juhid peavad oma väljaütlemisi või sõnumite sihtimist ise hindama," ei tahtnud Kiik Delfile otsest hinnangut anda. Siiski nendib, et Helmetega sai eelmisel nädalal antud teemal põgusalt räägitud küll. Mis põhjusel konservatiivid end siis kõrvalejäetuna tunnevad?

"Ma ei tea ühtegi kampaaniat, mida valitsus oleks arutanud tervikuna, kus oleks vaja olnud koalitsiooni," märkis sotsiaalminister Tanel Kiik Helmete pettumust kommenteerides ning lisas, et kampaania idee minevat kokku koalitsiooni põhimõtetega - igaühel on vaja ja võimalik elada võrdsena.

Igaühel oma pill

Kiige sõnul on iga valitsusasutuse kampaaniad nende endi asi - teisi ministeeriume sidudes raisataks ebavajalikult ressursse. "Alati pole ka meie kaasatud teiste ministeeriumite kampaaniatesse," ütles keskerakondlasest sotsiaalminister.

Projekti "#samapaljuinimene" näol on Kiige sõnul tegemist ettevõtmisega, millele sai elu sisse puhutud juba aastal 2018.

"Sotsiaalministeerium on niivõrd laia valitsusalaga, meil on neid kampaaniaid aastas keskmiselt kümmekond, kui ma ei eksi: näiteks liikumine, vaktsineerimine, vanemaealiste tööturul väärtustamine, samamoodi siis ka diskrimineerimise valdkond," selgitas Kiik hoogtegevuse asetumist laiemasse konteksti.

#samapaljuinimene

Sotsiaalministeerium lasi hiljuti avalikkuses käiku reklaampiltidest ja videotest koosneva projekti "Kõik on erinevad, kuid sama palju inimesed“, mille eesmärk on kasvatada Eesti inimestes heatahtlikkust kaaskodanike suhtes - omagu nad tavapärasest erinevat rahvust, nahavärvi, orientatsiooni või diagnoosi. Kampaania kestab 16. veebruarini.

Näide kampaaniavideost:

Lähemalt saad tutvuda ettevõtmisega Sotsiaalministeeriumi kodulehel.