Edasilükkumise peamiseks põhjuseks nimetatakse laienenud ambitsioone, sest järgmisest sügisest peaks uus süsteem tööle hakkama juba kogu Harjumaad katvana, kirjutab Eesti Päevaleht.

Uue süsteemiga kaovad järk-järgult kasutuselt paberist sõidupiletid ning ka praegu valdavalt kasutuses oleva ID-pileti tulevik pole sugugi kindel. Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul reisija jaoks midagi eriskummalist ei sünni, sest nii nagu komposteeritakse praegu, hakatakse ka tulevikus enda kiipkaarti elektrooniliselt registreerima, misläbi muutub pilet aktiivseks.

Kokseri sõnul läheneks Harjumaal ja Tallinnas kasutatav süsteem eelkõige Põhjamaade piletisüsteemile ning lisaks võib see kaasa tuua sotsiaalse kontrolli, tänu millele hakkaks pileti-müük paranema.

Harjo hinnangul naabermaade pealinnades esiuksest sisenemist ja sellega juhi võimalust suuremat osas bussi saabujaid kontrollida Tallinnas kasutusele võtta päris ei saa. Selle põhjusteks on nii tipptundidel sõita soovijate arv kui ka lihtsalt see, et eestlased poleks sellise süsteemiga veel harjunud.

2012. aasta võib saada aga luigelauluks seni 80 protsendi ulatuses pealinna piletimüügist kasutatavale ID-piletile, sest siis lõpeb ID-pileti hankeleping ja seejärel peaks juba tegema uue hanke.