Tallinna linnatranspordi AS kuulutas 7. juunil välja riigihanke uute trammide ostmiseks Tallinna trammiliinile number 4, teatas Tallinna linnatranspordi AS.

Avalikule hankele esitati kaks pakkumust: Šveitsi-Saksa ühispakkujatelt Stadler Bussnang AG/Stadler Pankow GmbH ja Hispaania pakkujalt Construcciones y Axiliar de Ferrocariles S.A (CAF). Riigihanke komisjon tunnistas edukaks Hispaania firma CAF pakkumuse.

Uued kaasaegsed trammid ostetakse riigi kasutamata saastekvootide müügist saadava tulu arvelt, mis suunatakase keskkonnasõbralikesse projektidesse. Trammid saabuvad Tallinnasse 32 kuu jooksul alates lepingu jõustumisest, sealjuures esimene tramm 21 kuud pärast lepingu sõlmimist.

Uued, viieukselised liigendtrammid on senistega võrreldes parema mahutavusega ja võimaldavad teenindada suuremat hulka sõitjaid. Sõitjasõbralikkuse ja mugavuse parandamiseks on trammide reisijasalong varustatud kliimaseadmega. Uued trammid on varustatud kaasaegsete pidurdusenergia salvestusseadmetega, mis kasutavad ära trammi pidurdamisel vabanevat energiat ja võimaldavad selle tulemusena võrgust tarbitava energia kokkuhoidu.

Uute trammide liinile toomiseks rekonstrueeritakse ka trammiliini nr 4 Ülemiste-Tondi-Ülemiste infrastruktuur – uuendatakse trammitee ja alajaamad. Vastav hange on Tallinna Linnatranspordi AS poolt ette valmistamisel. Infrastruktuur uuendatakse EL ühtekuuluvusfondi elukeskkonna arendamise rakenduskava säästva transpordi arendamise meetme vahenditest.

“Uute ühissõidukite lisandumine aitab muuta Tallinna ühistranspordi atraktiivsemaks ja loodetavasti vähendada autodest tuleneva keskkonnasaaste mõju linnakeskkonnale," ütles Tallinna linnatranspordi AS juhatuse esimees Enno Tamm.

Käesoleva hanke näol oli tegemist rahvusvahelise hankega eeldatava maksumusega 44,25 miljonit eurot, mille eest sooviti saada vähemalt 15 uut trammi ja terve rida eriotstarbelisi seadmeid koos tarkvaraga. Tarnija peab koolitama ka trammijuhid ja hooldemeeskonna.

Hanketeate kohaselt peavad uued trammid olema liigendtrammid, mis on vähemalt 70 protsendi ulatuses madala põrandaga. Trammi kere lubatav maksimaalne laius on 2,3 meetrit ja pikkus 27–33 meetrit. Trammi maksimaalne lubatav täismass võib olla kuni 70 tonni arvestusega 8 in/m2. Optsioonina on võimalus osta veel täiendavalt 15 trammi.