"Inflatsiooni tõttu ei tule enam ots otsaga kokku," põhjendas abilinnapea Priit Vilba radikaalset hinnatõusu.

"Sellele vaatamata ei tule Tallinna ühistransport järgmisel aastal ots otsaga kokku ja on 30-35 miljoni krooniga defitsiidis," ütles Vilba.

Vilba sõnul ei ole ühistranspordi hinda tõstetud viimased kolm aastat. "Üleskutse kõigile - ostke perioodikaarte," ütles Vilba.

Tallinna ühissõidukeid iga päev kasutavate inimeste kaitseks säilitavad sõidukaardid senise hinna ja lähevad mõne kategooria puhul ka odavamaks. Alanevad pensionäride, paljulapseliste emade ja üliõpilaste sooduskaartide hinnad.

"Eelkõige vaatame sotsiaalsest aspektist, täiendame inimeste ringi, kes saavad soodustusi," rõhutas abilinnapea Liisa Pakosta. Jaanuarist alaneb tasuta sõidu õiguse vanuse alampiir 70 eluaastalt 65 aastale. Tasuta ühistransporti kasutamise õiguse saavad esimese grupi invaliidi ja lapsinvaliidi saatjad, samuti lapsekäruga emad.

Üksikpilet tõuseb linnavalitsuse plaani järgi viielt kroonilt kümnele, ekspresspilet seitsmelt kroonilt 15 ning sooduspilet kolmelt kroonilt viiele kroonile. Üksikpileteid kasutab vaid 20-30 protsenti ühistranspordi tarbijaid, hinnatõus puudutab linnavalitsuse hinnangul peamiselt vaid linna külastajaid kui põhilisi üksikpiletikasutajaid.

Taolist oma inimesi kaitsvat hinnapoliitikat kasutavad ka paljud teised maailma linnad, kinnitas Vilba.

"Peame kaartide hinna juurde lähiaegadel tagasi tulema," ütles rahandusala abilinnapea Ivar Virkus, kes soovitas linnavalitsusele pigem nii üksikpiletite kui ka sõidukaartide hinna mõõdukat koostõstmist, et ennetada ühistranspordi eelarvesse augu tekkimist.

Aastas kulub ühistranspordi korraldamisele 436 miljonit krooni. Tallinn doteerib järgmise aasta eelarvest ühistransporti 216 miljoni krooniga ning eraldab sellele juurde 50 miljonit krooni uute sõidukite soetamis