Tuukritööde OÜ uuris allveelaeva vrakki neljapäeva õhtul allveerobotiga. Peremehe sõnul andis allveerobot allveelaeva vrakist suurepärase pildi, kuid millise laevaga tegemist on, selgub video analüüsi käigus. "Päris nii hästi meil ei läinud, et allveelaeva torni peal oleks laeva number kirjas olnud," ütles Peremees BNS-ile.

Peremehe sõnul usub ta ise, et kõige tõenäolisemalt on tegemist 1950-1960ndatel aastatel õppeotstarbel uputatud allveelaevaga. "Eesti vetes on teisigi selliseid spetsiaalselt uputatud laevu, üks asub näiteks Ruhnu saare juures. Kuna 1950. aastatel juhtus mitu õnnetust nõukogude allveelaevadega, siis tekkis ilmselt vajadus treenida kiireks reageerimiseks allveelaeva päästmisel. Üks selline juhtum oli Paldiskis, kus meeskond hukkus päästetööde ebaõnnestumise tõttu. Võidi võtta vastu otsus, et Balti basseinis on vaja süvaveepäästevõimekust tõsta. See on üks võimalikest teooriatest," lausus Peremees.

Allveeroboti videoülesvõte näitas, et laeval puudub periskoop, mis viitab Peremehe sõnul samuti õppeotstarbel uputatud allveelaevale. Samas on Kaido Peremehe sõnul võimalik, et allveelaeva periskoop on traalidega minema veetud. Allveelaev on roostetanud ja lagunenud.

Tuukritööde OÜ juhi sõnul võib loodetavasti lähipäevil täpsemalt öelda, mis allveelaevaga tegemist on. Selleks tuleb allveeroboti tehtud videoülesvõtet analüüsida, seda skeemidega võrrelda ja spetsialistidega konsulteerida.

Veeteede ameti spetsialistid ja allveearheoloogid tegid kolmapäeval kindlaks, et Tallinna lahel Aegna saare ja Naissaare vahel merepõhjas lebav objekt on allveelaeva vrakk. Allveelaeva vrakk asub Tallinna lahes Aegna saarest umbes nelja kilomeetri kaugusel Naissaare poole. Laev lebab merepõhjas 65-66 meetri sügavuses.

Meremuuseumi teadur Vello Mäss ütles kolmapäeval BNS-ile, et allveelaeva mõõdud ja kuju viitavad Vene M-klassi ehk Maljutka tüüpi allveelaevale, kuid selles ei saa päris kindel olla.

Veeteede ameti hüdrograafialaev Jakob Prei avastas allveelaevavraki eelmisel nädalal. Kuni kolmapäevani ei olnud veeteede amet kindel, kas tegemist ikka on allveelaevaga või on tegemist mõne muu veealuse objektiga. Kaartidel oli allveelaeva vrakk seni märgitud veealuse takistusena.

Veeteede ameti hüdrograafiaosakonna juhataja Jaan Luti hinnangul võib tegemist olla nõukogude allveelaevaga M-98, mis jäi 1941. aasta novembris Soome lahel Saksa vägede eest evakueerides kadunuks.