Neist kaks on esitanud taotluse ühiselt, kirjutab Saarte Hääl.

Riigihangete registrist selgub, et liini vastu on huvi üles näidanud AS Airest, Nordica kaubamärki kasutav riiklik lennufirma AS Nordic Aviation Group, Nordica ja Poola LOT-i kaasosalusega Regional Jet OÜ, praegu liini teenindav Leedu ettevõte Transaviabaltika ning kaubalennufirma NyxAir OÜ. Taotlusi esitati aga, nagu juba mainitud, kokku neli.

Nordica on seejuures varem Saarte Häälele kinnitanud, et nad on saarte liinide opereerimisest kindlasti huvitatud ning ettevõttel on liinide teenindamiseks lennukipargis olemas ka ideaalne lennukitüüp turbopropellerlennuk ATR72.

Lätlaste au ja uhkus AirBaltic, kes on samuti oma huvi varem kinnitanud, ei ole nüüd taotlust aga esitanud.

Maanteeameti riigihangete talituse juhataja Andry Palu juhtis seejuures tähelepanu, et kõnealuse hanke puhul on tegemist konkurentsipõhise läbirääkimistega hankemenetlusega ehk kaheetapilise hankega.

Esimeses etapis esitasid taotlejad üksnes taotlused hankes osalemiseks ja kvalifitseerimiseks vajalikud dokumendid. “Vastavalt riigihangete seadusele pakkumisi esimeses etapis ei esitata,” selgitas Palu.