Andmekogusse kantakse andmed e-kaartide kasutamise kohta, isikute kohta, kes on ostnud ja kellele on ostetud isikustatud sõidukaart, isikutele antud sõidusoodustuste kohta, samuti andmekogu pidamist ja järelevalve tegemist abistavad andmed, vahendab BNS.

Andmekogus plaanitakse säilitada valideerimisel kogutud isikuandmed maksimaalselt seitse päeva või kuni järgmise valideerimiseni.

"Kui järgnevat valideerimist ei toimu siis seotakse isik valideerimisandmetest lahti. Sellega kaasnevalt on isikustatud liikumiste jälgimised välistatud, kuid samas on võimalik saada vajalikku isikustamata infot liikumisvoogude kohta," ütles abilinnapea Taavi Aas.

Andmetele on ligipääs transpordiameti määratud volitatud töötlejatel nagu andmekogu administraatoril, soodustuste sisestajal, klienditeenindajal ning isiku tuvastamisel kaardi omanikul endal. Andmekogu asutamine on Aasa sõnul volikogu pädevuses ning see on järgmise volikogu istungi plaanis.

"Sellele järgneb andmekogu kasutusele võtmise menetlusprotsess riigi infosüsteemi haldussüsteemis RIHA-s," sõnas Aas.

Millal täpselt andmekogu töövalmis saab, ei osanud Aas veel öelda.

Andmekogu, mis saab andmeid rahvastikuregistrist, Eesti pensionikindlustuse registrist ning Eesti Hariduse Infosüsteemist, arendamise, hooldamise ja pidamise kulud kaetakse vastutava töötleja eelarve vahendite arvelt. Andmekogu asutamisega ei kaasne Tallinna linna eelarvele täiendavaid kulutusi.

Andmekogu asutamise eesmärk on linnavalitsuse istungi protokolli andmetel võimaldada ühistranspordis sõitjatel kasutada sõidusoodustusi ning süstematiseerida ja pidada arvestust isikustatud soodustust kasutavate sõitjate üle, koguda andmeid sõidunõudluse määramiseks ja liinivõrgu optimeerimiseks, tagada piletite müügikorraldus ja piletikontroll, koguda piletitulu ning lihtsustada arvestuste pidamist, uuendada ja kaasajastada arveldusvõimalused ning asendada paberpiletitel baseeruv süsteem tervikliku elektroonilise piletiga.