Delfi soovis transpordiametilt teada, miks ei võiks liini number 4 Tiskre–Väike-Õismäe busse suunata kesklinna, nii et lõpp-peatus oleks näiteks Veerenni. Rannamõisa tee piirkonnas on tänu uusarendustele oluliselt tõusnud elanike arv, kellest paljud peavad praegu kesklinna suunas sõitma Väike-Õismäe kaudu ja suurendavad seeläbi oluliselt liinide number 42 Väike-Õismäe–Kaubamaja ja 46 Väike-Õismäe–Kivisilla täituvust.

Tallinna transpordiameti sõitjateveo osakonna juhataja Udo Ots ütles Delfile, et liinide marsruutide määramise aluseks on sõidunõudluse andmed tegeliku elu- ja töökoha ning teiste külgetõmbefookuste vaheliste liikumiste kohta, mida saab erinevatest riiklikest registritest ja läbiviidavatest uuringutest.

"Piirkondades, kus sõidunõudlus on väike, tagatakse ühistranspordiühendus kesklinna ja teistesse linna piirkondadesse ümberistumisega ning sellest tulenevalt on käesoleval ajal ümberistumisega tagatud ka Tiskre piirkonna ühendus nii kesklinna kui ka Mustamäe linnaosaga," ütles Ots.

Ümberistumisega kaasneb Otsa sõnul küll paratamatult täiendav ajakulu, kuid näiteks ainuüksi Sinilille peatusest toimub hommikusel tippajal kesklinna suunal 22 väljumist tunnis ja keskmine väljumiste intervall on ligikaudu 3 minutit, mistõttu ei ole ka ümberistumisele kuluv aeg pikk.

"Lisaks Väike-Õismäe ja kesklinna vahelisele ühistranspordiühendusele on mitmete olemasolevate liinidega tagatud ka Väike-Õismäe otseühendus erinevate Mustamäe linnaosa piirkondadega," ütles Ots. Seetõttu ei ole täiendava liini pikendamine teiste liinidega kattuvatele liinilõikudele Otsa sõnul otstarbekas.

Tallinna transpordiamet viib Otsa kinnitusel ka regulaarselt läbi sõitjate loendusi ja busside täituvuse vaatlusi, mille viimastel andmetel ei ole liinide nr 42 ja 46 bussid liigselt koormatud. "Viime nimetatud liinidel läbi täiendavad vaatlused ning vajaduse ja võimaluse korral suurendatakse liinide veovõimet," lisas ta.