Abilinnapea Deniss Boroditši sõnul selgus AS PricewaterhouseCoopers Advisorsilt tellitud analüüsist, et praeguses olukorras oleks otstarbekas luua Tallinnas jäätmeveo ja tänavapuhastuse olukorra parandamiseks munitsipaalettevõte, mis sekkuks prügimajanduse ja tänavapuhastuse korraldamisse ilma oma infrastruktuuri loomata, kirjutab ajaleht Pealinn.

„Tahame luua organisatsiooni, mis võtab enda peale korraldusliku poole, sõlmib klientidega lepingud, paneb paika reeglid, töötab välja marsruudid ja ostab riigihanke korras sisse ainult transporditeenust,“ rääkis Boroditš. „Selline korraldusliku poole enda peale võtmine lahendab praegused probleemid – tagab õiglase ja ühtse hinna ning kvaliteedi.“

Praeguse hindade ebaühtluse näiteks tõi abilinnapea Põhja-Tallinna, kus ühel pool Sõle tänavat, Pelguranna-Kopli piirkonnas, maksab 240-liitrise jäätmemahuti tühjendamine 40 krooni ja 800-liitrise mahuti tühjendamine 91 krooni. Teisel pool Sõle tänavat, Kalamaja-Paljassaare piirkonnas, maksab samade mahutite tühjendamine vastavalt 83 ja 137 krooni.

Ka on jäätmevedajate pakutavate lisateenuste hinnad sageli põhjendamata ja ebaproportsionaalselt kõrged võrreldes põhiteenusega. Näiteks mõnel vedajal ületab mahuti renditasu tühjendamise tasu.