Kujutage ette, et elate näiteks Viimsi haigla juures olevast bussipeatusest mõne kilomeetri kaugusel ja teil on vaja jõuda linna tööle. Jalgrattaga minna on liiga pikk maa, jalgsi ammugi, lähiliinibussi on ka paari kilomeetri kaugusel ebamugav oodata. Tõenäoliselt on kõige mugavam variant ikka auto. Sel nädalal linnavalitsuse komisjoni lauale jõudev ühistranspordi arengukava töövariant näeb ette, et Viimsi haigla kõrval võiks olla valvega rattaparkla, bussipeatusest lä­heks linna poole praegusest sagedasema graafikuga buss  ja autodest pungil kesklinn saaks taas  vabamalt hingata, kirjutab Eesti Päevaleht.

„Kombineeritud liikumisviisist — ratas, raudtee ja ühistrans­port — rääkides on ilusaks eeskujuks Holland, kus inimene saab istuda ratta peale, sõita sellega rongipeatusse, kus paneb ratta parklasse, ja järgmises peatuses saab juba uue ratta võtta,” tutvustab transpordiameti juhataja Andres Harjo tulevikuvisiooni. „Inimesed küll kahjuks enda liikumis- ja käitumisharjumusi üleöö ei muuda ja selle muutmiseks läheb aastaid, kuid loodan, et jätkatakse kergliiklusteede ehitamist Tallinnas ja see aitaks  uut liikumisharjumust tekitada.”

Osadesse busspeatustesse tulevad kava järgi samasugused suured rattaparklad nagu Amsterdamis ja Kopenhagenis. Huvitavate ideedena käiakse arengukavas välja ka ummikumaks ja munitsipaaltaksofirma. Tallinna linnavalitsus arutab suuri muutusi lubavat arengukava tõnäoliselt sel nädalal, seejärel saab oma sõna öelda avalikkus.