Eesti meremeeste sõltumatu ametiühingu (EMSA) juhatuse aseesimees Jüri Lember heidab Tallink Grupi esimehele Enn Pandile saadetud kirjas ette, et firma on sõlminud töötajatega rohkearvuliselt käsunduslepinguid, mille alusel ei ole töötajaid õigust korralisele puhkusele ega puhkusetasule, kirjutab Eesti Päevaleht.

Seaduse järgi saab Eesti lippu kandvatel alustel töötamiseks sõlmida aga vaid meretöölepinguid, kui tegemist on laeva käigushoidmise või reisijate teenindamisega, väidab Lember: „Meile teadaolevalt töötab ühel alusel kuni kümmekond taolist (käsunduslepinguga) töötajat."

OÜ Hansaliin töötajate peausaldusisiku Anne Sisaski sõnul esineb sama probleem kõigil Tallinki laevadel, mis Eesti sadamates peatuvad: „Firma näeb siin kokkuhoiukohta ja palgavahe tuleb sellest päris suur." Töötajad on tema väitel käsunduslepinguga nõustunud enamasti teadmatusest ja alles hiljem avastanud, et neid on petetud.

Tallink Grupi personali- ja arendusdirektori Taavi Tiiveli kinnitusel sõlmiti käsunduslepinguid vaid suvise hooajatöö tegemiseks, et alalistele töötajatele madalama kvalifikatsiooniga abitööjõudu lisaks palgata.

Et käsunduslepinguga töötajaile ükski tööõiguslik garantii ei laiene, on sellise lepinguga töötajatel ametiühingute keskliidu juristi Helve Toomla andmeil põhjust pöörduda tööinspektsiooni ning nõuda lepingu ümbertegemist ja selle tunnistamist töölepinguna.