Taavi Aas: ühiskaardi kasutamisel on esinenud tõrkeid, nagu iga uue süsteemiga

 (40)
Taavi Aas: ühiskaardi kasutamisel on esinenud tõrkeid, nagu iga uue süsteemiga
Foto: Ilmar Saabas

Tallinna abilinnapea Taavi Aasa sõnul on uue ühissõidukite validaatorisüsteemi kasutuse hüppeline kasv toonud välja ka tõrked, mida varem ei tuvastatud. Eile fikseeriti validaatorite rikkeid näiteks 21 korda, täna on teatatud viiest rikkest.

„Reeglina ei ole vaja ühiskaarti raha- ega käekotist välja võtta ning enamasti toimib kaart ka siis kui rahakott on taskus,“ selgitas Tallinna abilinnapea Taavi Aas Raepressi teatel.

Aas tõdes, et nii nagu iga uue süsteemi juurutamisel on ka ühiskaardi kasutamisel esinenud tõrkeid, olgu need siis tingitud kardiomaniku oskamatusest või tehnika streikimisest. Aparaadi rivist väljas oleku korral tuleks sellest sõidukijuhti teavitada.

Uut e-piletisüsteemi hakati rakendama küll juba 21. septembrist, kuid esimestel kuudel oli selle kasutamise aktiivsus madal, seega ei ole olnud maht süsteemi vigade ilmnemiseks ja kõrvaldamiseks piisav.

„Ühiskaartide kasutamise hüppeline aktiviseerumine pani süsteemi suure pinge alla ning tõi välja nõrgad kohad,“ tõdes Aas.

Ühendatud Piletid AS tegevjuht Kristjan Konks teatas, et nädala jooksul kasvas valideerimiste maht 15 korda. Tallinna ühtse piletisüsteemi ühistranspordiliine teenindavatesse ühissõidukitesse on paigaldatud üle 2000 validaatori.

„Nii suure arvu juures ei saa paraku täielikult välistada üksikud häireid ja ei saa ka välistada, et ühissõidukijuht on unustanud süsteemi sisse logida,“ tõdes Aas.

Eile fikseeriti validaatorite rikkeid 21 ühissõidukis, täna on rikkeid tuvastatud 5 sõidukis, samas kui Tallinna ühtse piletisüsteemi liine teenindab kokku 445 sõidukit.

Ühendatud Piletite AS tegeleb probleemide kõrvaldamisega aktiivselt, kinnitas Konks, lisades et operaatorfirma on tänulik kõigile, kes rikke avastamise korral sellest koheselt ühissõidukijuhti teavitavad või helistavad telefonile 6118000, teatades liini numbri, liikumise suuna, peatuse ja kellaaja.

„Loomulikult ei ole validaatorite korrasoleku kontrollimine sõitja kohustus, kuid sõitjatelt laekunud info on rikete kiirel kõrvaldamisel suureks abiks,“ lisas Konks. „Ja loomulikult ei ole rikkis validaatori tõttu valideerimata sõiduõiguse pärast kontrolöril õigust sõitjat trahvida.“